HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Blueray spelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/03/22 :  14:14:32  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Funderar på en Blueray maskin till min bio. En av billigare sort max 3 loppor. Lite tips motages på något vettigt. Skall funka okej till "vanliga" DVD diskar. Har hört att de kan ta lång tid att ladda, hur är det med detta?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/03/22 :  15:19:11  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
Har hört att de kan ta lång tid att ladda, hur är det med detta?

Jo det tar längre tid att ladda. Men det gör det väl också med en DVD spelare jämfört med en CD-spelare. Jag tycker att manska tänka på två saker innan man köper en BD. 1. Har man en receiver som redan kan avkoda en BD film så duger det med en billigare spelare utan avkodare och analoga utgångar för 7.1. 2. Om man inte har en sådan receiver bör man kanske skaffa sig en lite dyrare spelare med inbyggd decoder. En annan sak som man kan tänka på är att man köper en spelare med största antalet bitar och frekvens för bilden. Jag tycker inte heller att man ska köpa en super dyr spelare. Jag själv har en enkel spelare från Sony, BDP 350 som jag tror har en inbyggd linjedubblare eftersom vanliga DVD:er ser bättre ut med Sony#180;n jämfört med min dyrare DVD-spelare från Pioneer.
Go to Top of Page

R1 T
Member

589 Posts

Posted - 2009/03/22 :  15:38:32  Show Profile  Visit R1 T's Homepage Send R1 T a Private Message  Reply
Som jag har förstått det, så laddar inte en BD-spelare långsammare än en vanlig DVD-spelare.
Skillnaden är att det är mycket mer information som skall laddas på en BD-skiva, därför tar det längre tid.
Laddar man en DVD-skiva så är det ingen skillnad.

Har själv en Panasonic DMP BD35 som jag är nöjd med.

Mvh Åke

Örebro
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/03/22 :  17:09:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vilka format du kan tappa ur en spelare ser du lättats på minhembio/prisjakt
Här ser du infon på den spelaren gcs har --> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=336842

Ska du koppla det till en HD tv/proj ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2009/03/22 :  19:06:09  Show Profile Send svejk a Private Message  Reply
Yepp har en bättre projektor på ingång. Panasonicen verkar vara en vettig apparat, men min reciver HK 230 är ju inte direkt upptodate. Får fortsätta och kolla läget.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2009/03/22 :  23:59:56  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
Pansonic BD35 är en riktig skräpspelare kvalitetsmässigt.
Lika rackig som en 399:-dvdspelare från coop.

Fick tag i min relativit billigt och visst fungerar den, men är man van vid gedigna byggen är det inte mycket att ha :/


______________________________________________
Sonos -> Classé Delta SSP-800 -> Classé Delta CA-M400 -> B&W 802D
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000