HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Lurar till joggning
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2009/03/03 :  21:05:00  Show Profile Send hogga a Private Message  Reply
Jag har en iAudio 7 där originallurarna gått sönder. Dessa var riktigt skapliga. Nu undrar jag om någon kan tipsa om lämpliga lurar jag kan använda när jag springer.
Jag har provat In-ear lurar, men det blir för mycket störande ljud. Varje löpsteg låter högt och om man kommer emot sladden så hörs det också.
Originallurarna var sådana man "hänger" i örat.

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2009/03/08 :  19:22:12  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Jag har sprungit med koss KSC-75 och det har fungerat perfekt. Man kan böja bygeln så att de sitter mer fast för löpning.

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2009/03/08 :  19:46:18  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Dessa har jag hört mycket bra om och ska själv köpa

http://www.webhallen.com/prod.php?id=91039&ref=Prisjakt

Annars kör jag med koss in-ear idag. Fungerar oftast bra men när man blir svetting är det lätt att de trillar ur till slut.

Ljud är kul
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2009/03/08 :  23:15:40  Show Profile Send hogga a Private Message  Reply
Tackar för tipsen. Båda får bra omdömen på nätet. Sennheiserlurarna ligger nog närmast till hands. De verkar vara lättare att ta av och på.
Mera tips?
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/03/21 :  13:21:23  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Första biten i ps-audios nyhetsbrev ger tips på en lösning för jogging. Kanske kan vara till nytta:
http://www.psaudio.com/ps/newsletters/march-2009-av-journal/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000