Author |
Topic |
maal
Member
801 Posts |
Posted - 2009/03/20 : 19:03:00
|
Hej Tomas! Hur går det? Ljud eller rök? |
DIY och rör. |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2009/03/20 : 21:21:43
|
Har inte provat än :) jag tar det säkra före det osäkra, och sen saknar jag strömbrytare, så uppstarten får vänta lite till :) |
Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera! |
|
|
mr.olle.norell
Member
443 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 19:55:38
|
Fint bygge!
Man blir lite nyfiken på de andra byggena som man kan skymta på bilderna! |
Olle Norell |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2009/03/21 : 21:53:08
|
Hej! Något speciellt bygge på någon speciell bild du tänker på? bara fråga om du är nyfiken på något!
Just nu sitter jag och grubblar mig gråhårig över mitt försteg som inte fungerar som jag vill.... får inte volymen att fungera som det ska, jag skrev till dig om det i din tråd på Faktiskt forum, (anv. namn smile). Så nu tänkte jag prova att bara bygga en ingångsväljare med volymkontroll och sedan gämföra villken som gör bäst jobb... jag börjar ledssna på försteget som vägrar att uppföra sig korekt :D |
|
|
mr.olle.norell
Member
443 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 14:32:14
|
Ok, du menar alltså n5md-försteget med opa2134!
Jo du skrev att du använder originalschema med lite modifikationer. Du har ju inte presenterat vad dessa modifikationer är, eller någon bild på det hela än.
Så jag har ingen aning om var felet ligger
Jo på hundbilden ser det ut som att en förstärkare skymtas? Den under tv-spelet, är det DIY?
|
Olle Norell |
|
|
Tomas J
fd _T_
1550 Posts |
Posted - 2009/03/22 : 15:38:27
|
Jo, precis, det försteget, fast nu har jag lokaliserat ett fel och förmodligen klurat ut ett till, så nu ska det nog fungera hoppas jag :)
Lådan under tv-spelet är ett Quad 405 slutsteg, delvis renoverat och modifierat med nytt internkablage, nya kontakter, nätdelskondningar och ny ringkärnetrafo, tror jag bytte ett och annat brunnet motstånd också när jag köpte det.
Bra steg, men vi får se hur bra de blir som jag bygger, troligtvis så blir det ersatt av Hypex modulerna. |
Edited by - Tomas J on 2009/03/22 15:39:32 |
|
|
Topic |
|