Author |
Topic  |
|
Bogus
Member

332 Posts |
Posted - 2009/01/31 : 11:34:49
|
Ja, nu är jag alltså ute efter ett canonobjektiv och alla butiker inom rikets gränser har slut på detta objektiv. Jag pratade med en kille på kundtjänst på ett av ställena som säljer det, och han sa att de kommer att bli tvungna att höja priset när de väl får in det igen (pga av sviktande kronvärde antar jag). Jaja, trist tänkte jag, men såg att man på prisjakt kan söka inom EU också och det finns en hel del företag som säljer till Sverige. Jag läste omdömen om företaget som har fått bra betyg men är det någon som vet hur det funkar med garanti och sånt om jag köper från Tyskland? Kommer jag vara tvungen att skicka tillbaka objektivet till Tyskland om det går sönder eller behöver kalibreras? Jag har för mig jag har läst någonstans att Canon har någon sorts världsgaranti så även om jag köper det utomlands kan jag lämna in det här i Sverige och få det lagat på garanti.
Tacksam för svar. 
Edit/ Kan ju lägga in länk till webbutiken...
http://www.essential-systems.de/index.php?sid=08ede868e34224d52ec1fdd31fd17fff&
|
Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen! |
Edited by - Bogus on 2009/01/31 11:36:43 |
|
JonasY
Member

1019 Posts |
Posted - 2009/01/31 : 12:43:28
|
Se bara till att objektivet inte är gråimporterat så gäller världsgarantin. |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
 |
|
Bogus
Member

332 Posts |
Posted - 2009/01/31 : 13:07:09
|
Ok, nej det verkar vara ett ordentligt företag. Har bara läst bra omdömen om dem.  |
 |
|
Bogus
Member

332 Posts |
Posted - 2009/02/09 : 14:18:59
|
Ok, nu har jag fått objektivet och det fungerar alldeles ypperligt! Men kom att tänka på det här med världsgarantin igen. Ska det skickas med något annat garantipapper förutom själva kvittot jag fick från butiken? Jag fick med en instruktionsbok men det var också allt. På kvittot står det (på tyska) något om garantinummer och att man ska spara detta (självklart) för garantiärenden. På lådan finns det någon lapp påklistrad med ett nummer. Vet inte om det har något med serienummer och garanti att göra. Så gäller butikskvittot som kvitto för världsgarantin? |
 |
|
Mickeman
Member

688 Posts |
Posted - 2009/02/09 : 14:27:32
|
Att notera: Canon har världsgaranti på sina objektiv men inte på sina kamerahus.
Mvh Mikael |
Think what's inside the box!
|
 |
|
Bogus
Member

332 Posts |
Posted - 2009/02/09 : 15:48:14
|
Stämmer. På husen är det bara europagaranti.
Någon som vet något om garanti och kvittona? 
|
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2009/03/03 : 15:26:48
|
Syrran köpte ett Sigma 18-200mm från detta ställe, till ett fördelaktigt pris (jämfört med stackars svenska butikerna)! Tror hon fick hem det för bara precis över 2000 SEK. 
Vill härmed tacka trådskaparen för detta tips, då jag kunde bidraga till min systers fullständiga lycka på hennes 25-årsdag! 
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Lovan
Member

3166 Posts |
Posted - 2009/03/03 : 17:58:20
|
Att det är ett seriöst företag innebär inte att det inte är gråimporterat. BH Photovideo, som jag defintivt tycker är ett seriöst företag, säljer både gråimporterade och vanliga varianten. |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2010/04/08 : 16:19:50
|
Hemsidan borta? 
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
|
Topic  |
|