HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 1 Squeezebox och 2 Squeezecenter?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2009/01/17 :  10:21:59  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Köpte en till dator häromdagen.
Kan man ha Squeeze center installerad på 2 datorer i samma nätverk och ha musik på bägge datorer. Vad händer om man skulle köra olika musik samtidigt?

Kanske dum fråga men jag är så ny i denna trådlösa värld

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2009/01/17 :  10:48:55  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Varje Squeezebox kopplas ju mot _ett_ Squeezecenter så det går bra att ha flera Squeezecenter (men det är ju lite mickligt att byta). Vad är finessen med två Squeezecenter?

/Munge
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2009/01/17 :  11:06:37  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
quote:
Vad är finessen med två Squeezecenter?



Tack för svar. Ingen finess alls, tänkte bara igentligen om man kunde ha Squeeze center kvar i min gamla laptop och köra därifrån om man vill. Men ok, eftersom det blir krångel med inställningar så kommer jag avinstallera Squeeze center från laptopen.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2009/01/17 :  17:23:06  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Alltså, det funkar ju fint att köra från den dator du nu känner för att använda för tillfället. Squeezeboxen letar automatiskt efter en Squeezecenter att ansluta till så om du stänger av dator A och slår igång dator B bör Squeezeboxen byta.

Att ha igång bägge _samtidigt_ låter dock bara konstigt

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2009/01/17 :  20:50:59  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Nu har jag fått fart på det, det var ju relativt enkelt att bara byta dator i Squeezeboxens inställningar. Det funkade inte riktigt så som jag trodde först, tur var väl det

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.21 sekunder. Snitz Forums 2000