HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Val av subbas
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2009/01/10 :  00:17:55  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Hejsan,

Tänkte höra om någon har några idéer o tips om en Sub till mitt hemmabiosystem.

Jag har inbyggnadshögtalare från Elac (IW1230) som har en frekvens på 60-50000hz.

Hade tänkt köpa en Velodyne sub och var först inne på en MiniWee SPL-800i, men funderar på om man skall gå på något större, tex deras nya serie CHT-12Q för att få lite mer tryck.

Rummet är ganska litet (ca 3x4m) men det är ett allrum så det är öppet ut mot en större hall.

Jag vill ha en fast och fin bas men samtidigt djup och kraftig

Några tips?

Ljud är kul

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2009/01/10 :  07:18:53  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Hur högt vill du spela?

-Medel

-Högt

-Njurbälte på?
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2009/01/10 :  10:06:11  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Jag vill kunna kräma på. Det är en av anledningarna till att jag precis köpt hus

Samtidigt är jag rädd att basen blir lite för slapp med stora element men det kanske är något som blir mer uppenbart med billigare basar?

Ljud är kul
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/01/10 :  23:50:25  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message  Reply
2 st låter mer än dubbelt så bra som 1 st.

MJ Acoustic gör fina basar.

50 pro mk2 för ca 4500kr st låter bra (men köp 2 st)

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/01/10 23:52:03
Go to Top of Page

kramer
Member

113 Posts

Posted - 2009/01/11 :  15:20:17  Show Profile Send kramer a Private Message  Reply
Ok ska ta en titt på mj acoustic också.

Lutar dock mer mot en 12" bas än 8". Alltid kul med lite(mycket) ljudtryck

Vill dock ha en som spelar bra ganska högt upp i registret så att den matchar mina inbyggnadshögtalare.

Ljud är kul
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000