HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Rör till X-Can V3
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabrioth
Starting Member

30 Posts

Posted - 2008/12/01 :  15:43:28  Show Profile Send Gabrioth a Private Message  Reply
Hej

Har haft min MF X-Can V3 i ett antal år nu och jag tycker att den börjat låta "Sämre" på sistone. Jag kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det är jag märker, men något är det.

Jag funderar på om det kan vara dags att byta ut originalrören. Den har ju ändå gått nära nog 24/7 i ett antal år, så om de behöver bytas är jag inte missnöjd med livslängden...

Till saken, är det någon här som vet ett bra (läs pålitligt och enkelt) ställe man kan beställa rör från i Sverige (eller ännu hellre en butik i stockholm)? Som dessutom har de JAN Philips 6992s som sitter i V3'an.

Dilegua, notte!
Tramontate, stelle!
Tramontate, stelle!
All'alba vincerò!
Vincerò!
Vincerò!

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2010/12/14 :  18:10:59  Show Profile Send Figge a Private Message  Reply
Väcker denna tråd, inga förslag. Det måste väl ändå ha sålt några av dessa i Sverige?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2010/12/15 :  16:47:49  Show Profile Send Andreas A a Private Message  Reply
Är det ingen som säljer X-Can som kan erbjuda sig att sälja ersättnings rör?
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2649 Posts

Posted - 2010/12/15 :  19:02:37  Show Profile Send Imperial a Private Message  Reply
Tjenare!

Jag har ett gäng med ECC88 - 6922 men inte just Jan Philips.

Mvh...

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2010/12/15 :  19:39:03  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
En man jag gjort affär med är Roland på Tangotubes som handlar med NOS-rör. Jag fick trevligt bemötande och bra service. Släng iväg ett mail och fråga.

http://www.tangotubes.com/
Go to Top of Page

masund
Member

92 Posts

Posted - 2010/12/15 :  21:11:25  Show Profile Send masund a Private Message  Reply
http://www.rock-grotto.co.uk/x-ccessories.html
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000