HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Digital mediaspelare, optisk och/eller coaxial ut
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2008/11/27 :  05:18:47  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
Såsom rubriken anger, någon som vet om det finns en bärbar, digital mediaspelare som har både optisk och/eller coaxial utgång? Den måste även vara kapabel att återge okomprimerade ljudfiler, eller ialla fall minst lossless format, helst då Apple lossless. Den skall helst ha en kapacitet över 100 GB.

I nödfall kan jag ev klara mig med en liten stationär historia som kan drivas med 12V (i bil), men då bör den ha display.

J. Ullberg

silvervarg
Member

652 Posts

Posted - 2008/12/03 :  20:01:42  Show Profile Send silvervarg a Private Message  Reply
Om du vill ha apples lossless så är du nog helt låst till apple-produkter eftersom det inte är ett fritt format. Däremot så kan du batch-konvertera alla dina apple-lossless filer till FLAC som är ett fritt format och då har du öppnat för att köra andra tillverkare.

Jag är lite osäker, men jag skulle kolla på Cowon Q5W 60GB. Den kanske kan skicka digitalt ut via adapter eller så kan du kanske få digitalt ut via WLAN på den, eller så kan den skicka digitalt ut på bluetooth.
Den här typen av saker är sådant som lätt kan strula även om det ser bra ut på papperet, så jag skulle försöka få prova det i butik eller liknande innan jag köper produkten om det är en viktig funktion.
Den kan garanterat spela FLAC.
Okomprimerade ljudfiler kan nog nästan alla spelare klara av, i alla fall alla som har rimligt mycket lagringsutrymma klarar att spela WAV så vitt jag har sett.

Andra alternativ är att köra "media-boxar" som är tänkta att vara stationära, men att sätta en sådan i en bil är nog lite tveksamt eftersom de normalt inte är gjorda för det klimat som blir i en bil samt att de troligen är stöldbegärliga.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000