HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Onkyo TX-SR876
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2008/11/10 :  22:45:36  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Någon som lyssnat på denna?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340967

Tänkte att den kanske kan vara en okej förstärkare att börja ingången till de högupplösta formatens värld eller vad säger ni?

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/11/10 :  23:10:16  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Jag har själv tittat på Onkyo TX 876 och tycker att den verkar vara bra. Men jag skulle vilja ha flera digitala utgångar och då bl.a minst en coaxial. Denon har nyligen kommit med en i samma prisklass som också har HDCD. Den kan möjligen vara ett något bättre val. För min del vill jag också ha en bra inbyggd radio.
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2008/11/10 :  23:31:19  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Det jag ser som en av mina största fördelar med onkyon är att den har riktigt bra bild chip i sig, samt att den kan isf kallibrera bilden på min panasonic 50" px8 som har väldigt dåligt med inställnings möjligheter, sen att den har rejält med kraft och fian burr brown dacar för ljudet skadar ju inte

Frågan är dock om man ska satsa på onkyo eller om man ska gå på någon annan.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2008/11/11 :  09:22:11  Show Profile Send Kilgore a Private Message  Reply
Jag har en 906:a som jag är väldigt nöjd med, skulle tro att 876 är ett lika bra köp. Onkyo har stoppat in många godsaker i sina stärkare, de har kraftfulla slutsteg som ger ett bra dynamiskt stort filmljud. Känns som de mest prisvärda hemmabioreceivrarna idag. Designen lämnar iofs en del kvar att önska, men det kan man leva med. Tittade även på Denon (4308) och Marantz (8002) när jag skulle köpa ny, men MArantz sakande en del funktioner, och denon blev så otroligt dyra om man ville ha samma funktioner som Onkyo. Sony's nya 5400 kanske oxå kan vara ett alternativ, har dock inte sett det svenska priset på denna ännu.


"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2008/11/11 :  09:47:32  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Fick detta svar i en tråd på minhembio.

Vet du hur det ligger till, klarar din av att köra audessey på alla nya format?

Min 876:a understödjer följande format via Bitstream:
DSD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution, DTS-HD Master Audio
men att har för mig att Audyssey inte kan användas ihop med de högupplösta varianterna DTS-HD Master Audio 192kHz och TrueHD 192kHz.
"vanlig" DTS-HD Master Audio och TrueHD tror jag är ok.



[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/11/11 :  13:07:22  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Titta på Denon 3808A. Den verkar som jag ser det vara mycket intressant.
http://www.hifiklubben.se/produkter/hemmabio/receiver/denon_avr-3808a_hemmabioreceiver_svart.htm
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2008/11/11 :  20:23:19  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Har funderat på Denon också, det som talar för denon är utseende, usb och nätverk,nackdelen är bild chipet som är bättre på onkyo.

Fördelar med Onkyo är mer effekt, bättre bildchip (isf kalibrering) eventuellt bättre dacar?
nackdel saknar usb och nätverks koppling.

ja detta är svårt.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/11/11 :  20:50:30  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
quote:
ja detta är svårt.
Ja visst är det.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2008/11/25 :  12:56:34  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Jag hade en 805:a tidigare och den blev väldigt varm. Samt att den var lite beslöjad i övre mellanregistret (röster mm). Jag föredrar ARCAM AVR350 alla dagar i veckan. Som tyvärr inte har ljud via HDMI.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2008/11/25 :  13:23:45  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
En apparat som har ett frekvensområde 10-20KHz+/-0.5dB eller bättre, hur kan en sådan apparat då låta beslöjad i mellanregistret? Jag tror att det beror på högtalaren.
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2008/11/26 :  00:31:00  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message  Reply
Alla saker går inte att mäta, samt att jag jämfört med andra stärkare och upplevt skillnaden...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000