Author |
Topic |
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2008/11/09 : 11:56:36
|
Jodå, kollade det visst, fast jag vet inte om parafeed automatiskt tar bort alla störningar ? Jag är ingen driven konstruktör som du och kan inte argumentera mot En lyssning med två nätdelar med samma kapacitet ska dock bli intressant. |
Lämnat forumet |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2008/11/09 : 12:09:31
|
Jag är bara hobbykonstruktör och teoretiserar om "de hele"! IRL rules! |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2008/11/09 : 13:10:36
|
javisst är det så, måste erkänna att jag har dålig koll på HF och sånt men det går in lite varje dag och genom kontakter med andra.. |
Lämnat forumet |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2008/11/13 : 15:17:16
|
Nu börjar minianläggningens slutliga form anas.
Ett par W4-1320CS i OB som monteras på sidoväggarna på varsin sida om den väggfasta bokhyllan blir sista länken. Limträ ek ca 350*1200 som fästes med pianogångjärn mot en ekstav 40*50mm som i sin tur skruvas i väggen. Det blir ca 2,4m mellan elementen och 3m till lyssningsplats.
Jag skippar Lundahl då en ingångskondensator går åt för att skära av vid 20Hz. Har med hjälp av Basta gjort en kompensationslänk för att uppnå -3dB vid 50Hz utan att få genomslag vid full utstyrning från Trilund. |
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ! |
Edited by - reVintage on 2008/11/13 15:38:53 |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2008/11/13 : 18:08:04
|
Mitt i alla "finprojekt" måste man driva ett riktigt entusiastprojekt. Jag bygger min subminförstärkare (och har spanat in en subminförförstärkare), har en fundering på et förstärkare med 6T9 i PP tillsammans med en iPod-docka. Jag tror reVintage har haft idel ädla entusiasttankar i huvudet när detta projekt planerades, precis som andra X-lundprojekt.
Det är just den ohämmade entusiasmen, den ändlösa fantasin och sinnet för det vackra som skapar de riktigt fina projekten. Och med "fin" avser jag inte pryttlar byggda av specialkomponenter från de djupaste regnskogar, de högsta berg och mest avlägsna länder som betingat de allra högsta priserna. "Fina" projekt är de som löser de svåraste problemen, som ger idéer till andra (avknoppnings)projekt.
Jag har ett klassD-projekt på G sedan flera år. Min AMP3:a löddes ihop i maj-07 och fronten sågades, hyvlades, borrades, putsades och oljades för ganska precis ett år sedan. Här har jag en förebild och en inspirationskälla - tack reVintage-mannen! Efter din beskrivning har jag fått lite mer rörselsemängdsmoment .... |
|
|
reVintage
Medlem i AÖ
3445 Posts |
Posted - 2008/11/13 : 20:12:00
|
Tack Soundbrigade! De orden värmde! IOU....... |
|
|
Topic |
|