HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Någon som är duktig på nätverk?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2008/08/23 :  16:15:22  Show Profile Send Tonkis a Private Message  Reply
Jag vill ha min NAS och SB3 i TV-skåpet kopplat till en switch, syftet är att trafiken skall gå trådbundet direkt mellan NAS & SB (via switchen).
Sedan tänkte jag mig koppla någon brygga till switchen för att kommunicera med min WiFi router i arb.rummet, så jag når NAS:en för adm odyl.

Finns det billiga switchar som klarar enklare routing eller är det enklare att använda en trådlös router i TV-skåpet istället, som då kan kommunicera med min trådlösa router i arb.rummet (där dator och 1:a jacket finns).

Någon som har koll på detta?


//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2008/08/23 :  18:22:03  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Hej,
Du kan koppla ihop SB och NAS med korskopplad nätverkskabel.
SBn kan brygga din NAS, du får ngn fråga vid setupen av SB om du vill brygga.
Dvs du behöver inte köpa ngn switch.
Har själv anslutit min NAS på det viset.
/Micke

Edited by - Micke65 on 2008/08/23 18:22:23
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2008/08/23 :  21:22:30  Show Profile Send Tonkis a Private Message  Reply
Går trafiken direkt från NAS till SB:n då, studsar den inte via routern och tillbaka till SB:n?

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2008/08/24 :  10:30:56  Show Profile Send Micke65 a Private Message  Reply
Ja, trafiken går mellan SB och NAS.
Nej, studsar inte via routern.
/Micke
Go to Top of Page

Tonkis
Member

393 Posts

Posted - 2008/08/25 :  11:49:59  Show Profile Send Tonkis a Private Message  Reply
Kanon, då skall jag testa detta!

//Tony

//Lyssna och njut (eller sälj och köp nytt )
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000