Author |
Topic |
|
zix
Hifi-Barista
954 Posts |
Posted - 2008/06/19 : 18:28:48
|
Få se nu här... om man har en dator, och en mobiltelefon med Bluetooth - kanske inte helt ovanligt - och sen köper * Squeezebox receiver (1400 på två ställen just nu) * Salling Clicker (155 kr)
... då har man en fungerande uppsättning va? (Windowsanvändare behöver ladda ner ett tredjepartsscript till Clicker för att få funktionaliteten med Slimserver (läsning här)
Totalpris 1555 riksdaler. Personligen skulle jag gärna slippa en extra fjärr i hemmet ändå, och mobilen ligger ändå och skräpar eftersom jag är för tråkig för att få mobilsamtal... så... Vad är det jag har glömt? Eller har jag rätt och detta funkar?
|
En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt. |
Edited by - zix on 2008/06/19 18:55:22 |
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2008/06/19 : 20:11:42
|
Jag fick inte insticksprogrammet att fungera särskilt bra när jag testade det för ett halvår sedan. Det låste sig hela tiden. Det kanske fungerar bättre nu, jag vet inte. Sedan har du problemet med att få igång Reciever utan Controller.
Salling Clicker fungerar bra med iTunes och Airport Express. Det är den riktiga snålvarianten. Då kommer du undan runt tusenlappen. I senaste numret av Hifi & Musik tyckte man inte att den ljudmässiga skillnaden mellan Airport Express och Squeezebox var så stor. Själv har jag inte brytt mig om att jämföra analogutgångarna eftersom minijack-utgången på Airport Express inte känns riktigt macho. Jag körde optiskt till en separat DA-omvandlare, men det är ju dyrt. Men nu har jag skrotat AE och kör Squeezebox och med iPod Touch som fjärrkontroll. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
Edited by - Björn-Ola on 2008/06/19 20:24:18 |
|
|
zix
Hifi-Barista
954 Posts |
Posted - 2008/06/19 : 22:01:34
|
Japp, jag tänkte också "uppgradera" till en bättre fjärrkontroll efterhand. Tankarna går till iPhone... det blir ju nästan samma pris ju, en receiver + iphone eller en squeezebox duet. Men nog verkar det lite problematiskt att få igång receivern utan controller, minst sagt. Ja ja, frågan är väl hur högt man värderar sin egen tid, gissar jag. Jag har hittat en tråd på SBforumet där de går igenom det, men jösses, det verkar... krångligt.
Edit: OK, så svårt kanske det inte är ändå. Mer instruktioner här. http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac |
En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt. |
Edited by - zix on 2008/06/19 22:05:06 |
|
|
|
Topic |
|
|
|