HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Billiga Dacar!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2008/05/15 :  14:32:37  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Är det någon som har provat någon av dessa dacar??
och i sådana fall blir det bättre en med den inbyggda i Sb3:an ??
http://cgi.ebay.com/ZERO-24-192-DAC-D-A-CONVERTOR-HEAD-FI-AMP-BRAND-NEW_W0QQitemZ330235335972QQihZ014QQcategoryZ14978QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://www.diykits.com.hk/
Tack på förhand..

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/15 :  15:00:57  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Den första var ju vrålsnygg
Tyvärr för få ingångar för mig + att jag redan köpt en BILLIG DAC.
1450 SEK med frakt, leverans på 3 dagar från England.

http://www.homehifi.co.uk/main/main.html

Länkar även till mina lyssningsintryck:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16933&whichpage=7

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2008/05/15 :  15:31:37  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message  Reply
Jag har mailat lite med säljaren för några månader sedan. Han säljer även riktigt billiga svarta 19" racklådor. Jag har för mig de billiga svarta var nämnda i någon ebay-annons för dyrare lådor...

"Learning by doing"
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2008/05/16 :  00:33:02  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Hej igen!
och tack för svar,frågan kvarstår dock.
Det ligger nämligen till så här att jag fick en SB3a i födelsedagspresent, och jag lyssnar bara mer och mer på squeezeboxen
och samtidigt betydligt mindre på cd-spelaren trots att cd´n gör allt lite bättre. Mitt dilemma är att jag inte riktigt är mogen att skilja mig från min Shanling ännu,
vilket jag inte behöver om jag köper en billigare dac!
För skulle det bli lika bra som med cd´n
kan man ju avyttra den senare och uppdatera vinylen istället
då jag även lyssnar en hel del på det

Shanling CD T-100, ZERO 24BIT/192KHz DAC,Squeezebox V-3, Hegel-H1,Dual-721, Dynaudio Aries
Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/05/16 :  07:59:30  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
quote:
frågan kvarstår
Har inte provat någon av dessa, men med tanke på hur det blev med min nya DAC hemma så lär det bli bättre än den inbyggda i Sb3:an.
Go to Top of Page

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2008/05/16 :  17:36:49  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Jag har Zero daccen och har haft den nu i några månader. Jag tycker den låter bra, men jag är ganska grön på hifiområdet, så kan inte säga hur bra. Har inga andra ljudkällor att jämföra med heller.

Op-amparna kan bytas till några man själv vill ha, men de som följer med är heller inte fy skam, iaf inte den som sitter i daccen.

Zeron kan fungera både som dac och som förförstärkare. Om knappen "preamp" inte är intryckt så fungerar den som dac enbart med de analoga utgångarna på baksidan. Om knappen "preamp" är intryckt och man har hörlurar i hörlursutgången so fungerar den som dac + hörlursförstärkare. Om knappen "preamp" är intryckt men man INTE har hörlurar inkopplade, så fungerar Zero som dac + förförstärkare(volymkontrollerad) för de analoga utgångarna på baksidan.

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page

Kondensatorn
Member

120 Posts

Posted - 2008/05/16 :  22:19:10  Show Profile Send Kondensatorn a Private Message  Reply
Henmyr!
ok du kanske inte har några andra ljudkällor att jämföra med
men blir det märkbar skillnad med zero dacen kontra utan??
Hur eller hur kanske jag beställer en, det är ju helt ok pris på den

Diy Scanspeak 2 delat,
Systemdek IIX
Go to Top of Page

Henmyr
Starting Member

48 Posts

Posted - 2008/05/17 :  11:18:53  Show Profile Send Henmyr a Private Message  Reply
Jag tycker den är bättre än att köra analogt från Xfi. Det som märks mest är storleken på ljudbilden, som blir större med zero. I och med att man kan byta op-amp så kan man få den tonalitet man vill ha, men den som sitter i är helt okej.

Moddat Xfi -> Gamma2 dac -> CK2III / CTH / Leben CS300 -> Grado RS1 / Sennheiser HD600 / AKG K501 / Audio-Technica W5000
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000