HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Konvertera CD till FLAC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/04/02 :  06:18:17  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message  Reply
För att spara lite plats på hårdisken skulle jag vilja konvertera de CD albumen som jag har inlagda till filformatet FLAC. Finns det något bra och helst gratis program som gör detta. Provade med dBpowerAMP men det funkade inte när jag skulle ladda ned FLAC codecen. Audio Convert Studio 5.9 var iof. ganska bra men det skulle dom ha betalt för efter att man provat det i 30 dagar. Kör med Windows Vista

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2008/04/02 :  19:33:22  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
rip har en beskrivning:

http://rip59.dk/EACFlac/EACFlacRipping.html

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2008/04/02 :  20:46:02  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message  Reply
Jag kör MediaMonkey.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

henrickpettersson
Member

359 Posts

Posted - 2008/04/04 :  01:08:57  Show Profile Send henrickpettersson a Private Message  Reply
Funkar bra nu med EAC och FLAC codec, dock var jag tvungen att avinstallera EAC och installera hela rasket en gång till med FLAC codec och allt.

Det funkade INTE med att ha EAC installerat sedan förut, köra setup Wizarden som hoppar igång efter installationen och sedan installera FLAC och försöka få det att funka. Höll på i ett par timmar innan jag fattade att ominstaller hela skiten

När det gäller setupen av EAC hittade jag även denna beskrivning, funkar!

http://www.lunetta.net/lossless/


Gick även över till MediaMonkey efter att jag kört med Winamp, i MediaMonkey var det mycket enklare att sortera och få ordning musikbiblioteket.




Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2008/04/12 :  22:12:28  Show Profile Send Daffyd a Private Message  Reply
Kör med EAC och LAME, funkar kanon.

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000