HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Hur ser iPod AVI-kabel ut?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/13 :  14:44:27  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Som det står i subject: Hur ser avi-kabeln till en iPod Video ut?

Tjejen har en gammal Arcos avi-spelare, och jag funderar på om avi-kabeln till den kan fungara i iPoden... Vill inte testa ifall något skulle gå sönder.


Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/13 :  21:52:20  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Hittade en länk till Clas Ohlson.

Trodde inte att de skulle ha sådan kabel, så kåt på patent som (jag har för mig att) Apple är.
Det svarar på min fråga i alla fall. Sitter och väntar på att iTunes (satans slöa program) ska konvertera en video-fil åt mig. Skrot att den inte kan läsa avi-filer. Var tvungen att konvertera avi till mp4 innan det gick att lägga den i spel-listan. Nu ska den packa om igen för att kunna spelas av iPoden. Denna aspekt av iPod/iTunes hatar jag.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2008/03/14 :  16:11:18  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
Det fungerade inte med Arcos video-kabel. Den var "rak" från 3.5mm tele-pluggen till RCA-video, och tydligen behövs något mer, för TVn ville inte synka.

Är det någon som har en video-kabel och en multimeter som kan mäta om det ligger motstånd mellan tele-pluggen och RCA (och mellan ledare och jord)?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000