HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DVD ljudspår till FLAC
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/02/25 :  16:07:20  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Hej!

Ville bara tipsa om ett trevligt program som kan extrahera ljudspår från DVD-filmer (förslagsvis DVD-konserter eller liknande musikDVDs) och konvertera till de flesta format. Däribland FLAC, ogg, wav och mp3. Fanns fler val också.

Jag blev bara så begeistrad när jag kan sitta och lyssna på mina favorit musikDVDs med hög kvalitet via min Squeezebox, istället för det sura ljudet och den värdelösa bilden från mitt XBOX (som agerar DVD-spelare i mitt hem).

Programet heter DVD Audio Extractor (version 4.2.1). Finns att köpa och att inte köpa.


Edit: Kanske skulle skriva vad programet hette också...

Edited by - MullBenkt on 2008/02/25 16:08:18

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/02/25 :  18:05:50  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Vilket bra program.
Fungerade jättebra från musikdvd-wav iaf.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2008/02/25 :  20:14:38  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Japp! Och man slipper klippa spår eller liknande. Den känner av kapitlen själv och man kan välja som man vill vilka spår som skall rippas.

Edited by - MullBenkt on 2008/02/25 20:15:46
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2008/02/25 :  20:37:46  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Testat med en massa olika skivor med olika inställningar och detta program blir att behålla på disken.
Råkul program och som du säger mycket enkelt att använda med.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2008/02/26 :  00:50:46  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Snyggt! Precis vad jag letat efter!!!

Testade precis till flac, verkar fungera finfint! :-)
Ska göra ett seriös lyssning imorgon!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Stormen
Member

1542 Posts

Posted - 2008/04/03 :  10:40:59  Show Profile Send Stormen a Private Message  Reply
Kanonbra tipps, har laddat ner och testat det på ett par skivor.
Finns det något program som läser av med lite mer exakthet ? Man har börjat bli lite paranoid när man ser vad för tid EAC tar på sig på vissa skivor för att få ut exakta kopior.
Har en DVD som har lite tjall på slutet, hackar i DVD spelaren. Denna tar bara någon minut för audioextractor att läsa in.
Många andra program som t.ex. Audioextractor kör bara på och har inte samma höga krav på inläsningen som EAC verkar det som. Eller finns det inställningar som jag missat ?

EAC kanske kommer med DVD-stöd snart ?

Edited by - Stormen on 2008/04/03 10:43:15
Go to Top of Page

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2008/04/07 :  13:31:10  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
CD-Audio är ju (medvetet?) krångligare och mer inexakt för avläsning än att läsa ljud från en DVD...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000