HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Nån som har koll på BlueTooth-lurar?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

m_persson79
100.000-klubben

787 Posts

Posted - 2008/01/27 :  12:48:30  Show Profile Send m_persson79 a Private Message  Reply
Hej

Hur är tekniken (v.2.0) vs. sladd?

Finns det lurar som är riktigt bra? I såfall vilka?

Nästan alla musiktelefoner har bluetooth men förvånandsvärt få ser man på stan utan dessa förbannade sladdar!

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:17:56  Show Profile Send Totem a Private Message  Reply
Kanske för att de inte fungerar för musiklyssnande?

Jag har testat några olika varianter, bland annat ett par från plantronics som enligt många skulle ha vettigt ljud. För mig blev det inget annat än en stor besvikelse. Det knastrar, brusar och låter väldigt avrullat i diskanten. Usch, fabrikanterna borde skämmas för att de marknadsför vissa modeller gentemot musiklyssnande!

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2008/03/11 :  19:43:43  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Köpte Bluetooth stereoheadset till min SonyEricsson W610i.
Visst, den spelar ok, nästan lika bra som det medföljande med sladd (SE har ju sina instickspluppar som sluter tätt, så de får tryckas på plats ordentligt för att koppla basgreppet i det lilla "rummet").
Nackdelar: Usel batteritid och (med mina prylar) ingen EQ på Blåtanden. Jag gillar att höja basen lite och det går alltså inte.

EDIT:
Tänk på att med ett sådant headset så ställer det ju även krav på förstärkaren, och där tror jag det stora problemet ligger.

Behöver jag skriva att de använts två gånger och nu ligger i sitt originalfodral? Nä tänkte väl det...

Edited by - huzze on 2008/03/11 19:46:29
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000