HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Squeezbox för bild?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:05:17  Show Profile Send G.M a Private Message  Reply
Hejsan.

Finns det någon grej typ Squeezbox som kan streama bilder/filmer till tv,n som man kan göra med ljud? Typ en squeezbox för bild.

Mvh//Matte.

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:15:37  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Tvix med flera fixar det.
Men hur bra det blir är en annan sak.
Digital-TV & Mediaöverföring

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

benekm
Member

132 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:17:05  Show Profile Send benekm a Private Message  Reply
DVICO, TVIX klarar både lju och bild. Men den klarar inte att köra trådlöst du behöver ett trådbundet ethernet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=177183
Mvh
//Benke

-En gång är en gång, två gånger är en gonggong
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:21:52  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Popcorn Hour. Dock har den inte trådlös anslutning.

http://pryl.feber.se/feber/art/32477/popcorn_hour/

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:27:18  Show Profile Send David A a Private Message  Reply
Tvixen är en helt fantastisk liten pryl. Lite strul med firmware upgrades och sånt, men kvaliten blir lika bra som min DVD.
Dock är menyer odyl inte alls lika smidigt som Squeezboxen. Man måste ha TVn eller projjen på för att kunna navigera riktigt i den.

Kan köra trådlöst med tillbehör, även om det kanske inte är att rekommendera med stora datamängder.
Go to Top of Page

G.M
Member

183 Posts

Posted - 2008/01/20 :  18:36:20  Show Profile Send G.M a Private Message  Reply
Jag kan ju inte nått om det här men det finns prylar som kan ordna bild trådlöst alltså. Är kvalitén skaplig? Ska kika på Tvix.

Tackar hjärtligast för svaren.

Edited by - G.M on 2008/01/20 18:38:43
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/01/29 :  17:52:11  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Så vitt jag förstår är de trådlösa nätverken ännu inte tillräckligt bra för att föra över bild utan att det hackar ibland.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/01/29 :  20:25:13  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Njae. För HD-material kan det eventuellt stämma, om man kör med 802.11b/g. Annars ska det inte vara några problem.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2008/01/29 :  21:13:36  Show Profile Send Melker a Private Message  Reply
Kolla in Netgears Multimeda burkar

http://netgear.se/Products/Entertainment/DigitalMediaPlayers.aspx

Halmstad
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2008/02/19 :  18:02:08  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
quote:
Njae. För HD-material kan det eventuellt stämma, om man kör med 802.11b/g. Annars ska det inte vara några problem.

Teoretiskt borde det räcka till, men i praktiken så hackar det ibland.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2008/03/25 :  23:04:35  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
appletv funkar väl trådlöst eller?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2008/03/26 :  12:51:17  Show Profile Send Ayn a Private Message  Reply
Jo, men appletv är tyvärr rätt starkt begränsad vad gäller vilka format den stöder.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2008/03/30 :  10:54:16  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message  Reply
Ja, och det är lite synd med tanke på att den är ganska idealisk på många andra sätt. Iallafall för en mac-användare.
Det finns ju folk som hackar och bygger ut AppleTV:s funktioner. Här ett bra ställe att kolla på där det samlas på länkar till dessa hacks: http://www.appletvhacks.net/
På första sidan finns just nu en länk till ATV4Mac, en programvara som gör det möjligt att köra AppleTV:s gränssnitt direkt på macen. På annat ställe finns också länk till iClarified, som visar hur man får AppleTV att även kunna visa WMV, DivX och XVid.

Jag tycker för min egen del att det är för tidigt att satsa på externa mediaspelare - AppleTV eller andra. Känns som för mycket pill och för varierande kvalitet. Så jag har inte köpt nåt än. Är snarare inne på en mac mini, som då skulle funka som en vanlig dator också, men sitta monterad nära TV:n/projektorn.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2008/03/30 10:56:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000