Author |
Topic |
|
Its-a-Deal
Starting Member
46 Posts |
Posted - 2008/01/03 : 21:40:51
|
FR.O.M. I DAG DEN 8 SEPTEMBER REPRESENTERAS RED WINE AUDIO AV AUDIO CONCEPT I STOCKHOLM!
EFTERSOM JAG UPPSKATTAR RED WINE AUDIOS PRODUKTER VÄLDIGT MYCKET - OCH ÄVEN HAR MYCKET STOR RESPEKT FÖR AUDIO CONCEPT ÖNSKAR JAG DEM ALL FRAMGÅNG.
FÖR IT'S-A-DEAL AB:S DEL VISADE SIG RED WINE AUDIO VARA EN SÅ LYSANDE PRODUKT ATT JAG HAR FULL FÖRSTÅELSE FÖR ATT VINNIE ROSSI VÄLJER EN SAMARBETSPARTNER MED MER MUSKLER! JAG VÄLJER ATT CITERA NÅGRA RADER UR FRITJOF NILSSON PIRATENS "HISTORIER FRÅN FÄRS": "Lutterlögnt petade honom med knogen mellan revbenen och sade: Små hönor skall inte lägga stora ägg för då blir de slarviga i ändan."
RED WINE AUDIO ÄR ETT VACKERT OCH STORT ÄGG - OCH JAG KÄNNER MIG LITE "SLARVIG I ÄNDAN"! DET ÄR INTE UTAN ATT JAG GRÄMER MIG! MEN ÄNDÅ ÄR JAG LITE STOLT ÖVER ATT HA UPPTÄCKT PRODUKTEN FÖR DEN SVENSKA MARKNADEN! DESSUTOM HOPPAS JAG ATT DE SVENSKA HI-FI KONSUMENTERNA PÅ SIKT VÄRDESÄTTER RED WINE AUDIOS PRODUKTER OCH DE MÖJLIGHETER SOM NU YPPAR SIG ATT T.EX. PROVLYSSNA PÅ FÖR DEM NÄRMRE HÅLL ÄN SÖDRA LAPPLAND!
Jag låter den tidigare publicerade informationen angående produkterna stå kvar. Stryker dock över allt som har med prissättning m.m. att göra! That ain't none of my business any more!
Red Wine Audio har allt som finsmakarna när det gäller 2-kanal behöver!
Alla produkterna drivs av 24V ren likström. Inga transformatorer, inga nätkablar, inga likriktare och omvandlare för att hantera växel- respektive likvström. Det kan inte bli renare än så!
Förförstärkare: Isabella i 4 olika utföranden (med och utan DAC samt med och utan hörlursförstärkare)
Slutsteg: Signature 30.2 Signature 70.2 Monoblock
Integrerad förstärkare: Signature 30.2 med volymkontroll (fjärr) Läs gärna testen i det nyaste numret av Hifi & Musik - nr 9 september 2008 - där Olle Linder sammafattar sina intryck med "En härlig liten förstärkare som kombinerar det bästa av två världar: rörljudet med transistorns kontroll".
DAC (fristående): Isabellina
(Eftersom HiFiForums bildserver tydligen fortfarande är lite tjurig så får ni vänta på nya bilder i den här tråden. Gå gärna in på vår egen hemsida www.itsadeal.se eller på www.redwineaudio.com för kompletterande information.)
Vår prissättning när det gäller Red Wine Audios produkter ser ut så här: Om du själv hade importerat en förstärkare lagligt - d.v.s. betalat frakt, tull och moms - så ska du ha kommit fram till ungefär vårt pris.
För enkelhetens skulle har vi gjort en formel för att räknat ut det så här: Priset i USD (förstärkaren + frakten) x aktuell dollarkurs x 1,36 = vårt pris till dig. Vi har gjort på det här sättet eftersom vi själva inte skulle gillat att det fanns en massa återförsäljarled som stod där och "tvådde sina mellanhänder"!
Vad är det rent tekniskt som är speciellt med Red Wine Audios förstärkare?
Batteridriften! Två stycken inbyggda 12 Volts förseglade bly/syra batterier driver förstärkaren. Batterierna är seriekopplade så förstärkaren körs med 24 Volt. När du trycker på on/off-knappen och förstärkaren startar då kopplas all anslutning till det kommersiella elnätet bort. Du lyssnar så länge du vill (beroende av volym, musik och högtalare så kan förstärkaren vara i drift upp till 24 timmar i ett sträck; förförstärkaren kan köras på batteri 6 - 8 timmar). När du stänger förstärkaren kopplar den om till laddning (man har normalt alltid laddaren ansluten). Batteridriften komplicerar ingenting i hanteringen. Den ger bara fördelar.
Du får ett enastående rent och lugnt ljud utan störningsskydd, speciell eldragning eller dyra nätkablar. Där det skall vara tyst är det helt tyst!
Lägg också märke till att samtliga produkter är handgjorda och personligen kontrollerad av Vinnie Rossi själv!
Läs gärna mer om det på den här tråden: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?PHPSESSID=ssgc82fcm0nf1udce0oltbpc85&topic=49520.0
Srajan Ebaen på 6moons.com har bl.a. kommenterat Signature 30.2 så här:
"Minimalist to the core, with top-notch parts and a deeply tweaked circuit, this amplifier has already sidelined $45,000/pr battery-powered monos, given $10,000/pr muscle amps the fly-bye finger and butted heads with first-rate tube amps. I'll tip my hand and reveal prior to the full review conclusion that the 30.2 will walk away with a Lunar Eclipse Award in the new year, only the fourth one to be given out in our 5 years of operation."
"Red Wine Audio's Signature 30.2 is one of my three favorite amps regardless of class or output devices... it sonically goes well beyond its own first incarnation to have turned into a bona fide ultrafi amp that'll upset equilibrium in the upper ranks of overpriced eye candy for those who pay attention and evaluate with their ears."
I det senaste numret av nätjournalen Tone Audio testas Red Wine Audio Signature 30.2 Integrerad förstärkare. Testen börjar på sidan 113. Det är ett PDF som tar rätt lång tid att ladda ner, men det är värt mödan.
Notera också - på sida 117 - att högtalaren som användes för ihållande lyssning efter testandet av olika utrustning var en Gemme Audio Tanto. Om den tillsammans med Signature 30.2 sägs det bl.a.: "Jag har trivts med att lyssna till Tanto högtalarna. De har fungerat bra tillsammans med den övriga utrustningen".
Länk för att ladda ner testen: http://www.tonepublications.com/images/pdfs/TA_014.pdf
Signature 30.2 finns alltså i två utföranden. Dels som en integrerad förstärkare med fjärrkontrollerad volym:
På den modell som endast är slutsteg saknas alltså volymkontrollen vid en jämförelse mot den integrerade förstärkaren.
Signature 70.2 är i princip två separata slutsteg som är anpassade så att de verkligen kan driva tyngre laster:
Mer information hittar du på följande länkar:
Red Wine Audio: http://www.redwineaudio.com/index.html 6moons.com - Test av Signature 30.2: http://www.6moons.com/audioreviews/redwine8/302.html
Ställ gärna frågor - både i detta forum och via PM/mail allt efter egen önskan.
Många hälsningar
/tim
|
Spela ALDRIG MP3 - inte ens för dina värsta ovänner!! Elnätet är alltid fel - batteri och likström är bättre! Äger IT's-a-Deal AB |
Edited by - Its-a-Deal on 2008/09/08 09:24:17 |
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2008/01/03 : 23:10:01
|
Bra prissättning med uträkning från dollar och allt. Men är det inte lite konstigt med en integrerad förstärkare med bara en ingång? Ska ta och läsa igenom 6moons testet snart, svaret kanske står där tom. |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Its-a-Deal
Starting Member
46 Posts |
Posted - 2008/01/04 : 09:42:52
|
Din iakttagelse är helt korrekt - det finns bara en ingång! I serien har tidigare funnits en "Ingångsväljare", Signature 3S. Helt passiv historia som inte har behövt någon strömförsörjning alls. Den har tagits ur sortimentet eftersom Vinnie Rossi håller på med ett nytt projekt - Isabella. Ett rörbestyckat försteg som bl.a. kan fås med inbyggd DAC.
Liksom övriga Signatureprodukter kommer Isabella att vara batteridrivet vilket bäddar för rent ljud och total tystnad.
Isabella kommer att vara utrustad med 3 analoga ingångar och 2 dto utgångar. Om man väljer inbyggd DAC kommer den att ha 3 digitala ingångar nämligen USB, coax och optisk.
PS För den som skulle vilja köpa Signature 3S har jag ett begagnat som är till försäljning. Priset på min hemsida för det exemplaret är 4 900 SEK, men för att vara konsekvent drar vi av 7 % på den också. Avrundat nedåt blir det 4 500 SEK inkl. mervärdeskatt. |
Spela ALDRIG MP3 - inte ens för dina värsta ovänner!! Elnätet är alltid fel - batteri och likström är bättre! Äger IT's-a-Deal AB |
|
|
h00hbt
Member
111 Posts |
Posted - 2008/01/04 : 22:42:44
|
Jag tycker att det är bra att det syns tydligt vart man kopplar in högtalarna :-)
/B |
If you don't like what you're doing, you can always pick up your needle and move to another groove. Timothy Leary |
|
|
Just Audio Magic
Semesterfirare
553 Posts |
Posted - 2008/01/17 : 14:40:32
|
Red Wine Audio är verkligen intressant !! |
Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !
www.justaudiomagic.se |
|
|
|
Topic |
|