HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SB och WLAN:okunnighetsfråga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobbe
Starting Member

18 Posts

Posted - 2007/11/16 :  14:54:12  Show Profile Send Tobbe a Private Message  Reply
Hej!
Dumfråga säkert, men kan S-boxen hämta musiken på PC:n som inte har ett trådlöst nätverkskort: PCn är ansluten med kabel till Routern(WLAN).Jag har sen flera bärbara till ungarna som ansluter trådlöst till routern. Kan alltså S-boxen hämta musikfiler på den fasta PCn ändå eller krävs ett nätverkskort i den oxå?

Sen ett stort jättetack till Martin som lagt ut SB manualen!! Den kommer vara min bibel ett tag framöver!

Rock on!//Tobbe

Tobbe

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2007/11/16 :  15:33:32  Show Profile Send Munge a Private Message  Reply
Ja, det går ju via routern.

/Munge
Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/11/25 :  23:47:27  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message  Reply
Jepp! Så kör jag. Det är till och med det bästa sättet. Det känns dumt att köra två signalloopar via Wifi. Men som sagt PC:n (SilmServer) skall vara kopplad med kabel till routern. SB3:an ansluter till routern via Wifi och vidare till Slimserver.


WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/11/26 :  02:40:54  Show Profile  Reply
Håller med koffe till 100%

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000