HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 sacd på htpc?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/03 :  16:08:05  Show Profile Send Beyer a Private Message  Reply
Har beslutat mig för att satsa helhjärtat på att endast använda min htpc som ljudkälla i min anläggning. Detta efter att ha blivit helt såld på min polares ljudkort Lynx 22 och nu själv beställt ett sådant. Undrar om det på något sätt går att spela upp en sacd-skiva på en htpc? Har kollat runt en del på nätet, men har bara funnit fakta om att det inte går.

Skulle vara grymt skoj om det finns en lösning på detta!

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/11/03 :  16:20:13  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Du kan nog räkna med att det inte kommer någon lösning än på ett tag åtminstone inte tills det finns någon bra hårdvara som kan läsa in skivorna.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/11/03 :  17:11:00  Show Profile Send f95toli a Private Message  Reply
Efter vad jag förstår så är SACD formatet mer eller mindre designat så att det INTE ska gå. Det ligger dels i hårdvaran (läsarna) inte klarar att läsa SACD lagret men också i att det är ett "kopieringskydd".
Tänk bara på hur lång tid det tog innan man kunde spela upp DVD-A i en dator, och då var problemet inte tekniskt utan mjukvarumässigt (eller snarare licensreglerna som inte tillät rätt mjukvara).
Go to Top of Page

Beyer
Starting Member

35 Posts

Posted - 2007/11/03 :  19:50:48  Show Profile Send Beyer a Private Message  Reply
Förresten när vi pratar dvd-audio med. Behöver man speciell hårdvara i datorn (ljudkort) för att spela upp detta, eller hänger det på mjukvaran? Vet att jag hade den möjligheten innan med mitt förra ljudkort som var ett x-fi kort. Men har ingen aning om detta berodde på någon hårdvarufiness med det kortet eller om det bara var programvaran till det?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000