HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Foobar2000 + dsp-crossover i LINUX.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/10/12 :  18:58:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
http://img442.imageshack.us/my.php?image=skrmbildyz7.png

Länk till bild som är något stor.1680x1050.

Jag installerade Ubuntus nya 7.10 rc2, som släpptes imorse.
In med WINE å på vins å förlust så provade jag Foobar2000 + dsp å det funkade omdelbart. Inget krångel alls. Den har tyvärr ganska låg processprioritet eller vad det nu heter, den buggar till sig om man gör för mycket annat medans man spelar. Det går säkert att ställa in nånstans.

Kan rekomenderas om man gillar Foobar och Linux.

Johannes.

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/12 :  20:26:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vad för CPU krävs för detta ????
Hur svårt är det att få ett 7.1 ljudkort att fungera under Linux/Ubuntus ?
För nån som har hyfsat MS kunskap...

Fast Ubuntus fungerar väl i windowsmiljö ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2007/10/12 20:35:36
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/10/12 :  22:07:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Foobar2000 är ett windozprogram som jag är glad att det funkade i Linux.

CPU kraven är ganska låga enligt vad jag läst på nätet. Kommer inte ihåg vart nu. En P4 på 1,5 GHz eller AMD XP på 1 GHz å 512 MB RAM så är du i hamn utan tvekan. Bra ljudkort till detta både i Linux och windoz är ju tex M-Audio Revolution 5,1 eller 7,1. Du får tyvärr inte surre-dekodning via Foobar2000 vad jag förstått. Men bra ljudkvalitet i 2 kanaler är aldrig fel.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/10/13 :  09:11:14  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Surrounddecodingen är inte så intressant,, bara jag kan använda alla kanaler :P

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/11/04 :  17:10:12  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Cooolt!


martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2007/11/04 :  18:20:57  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message  Reply
Finns et något som Foobar i Wine klarar som inte går att göra med "vanliga" linux-program? JACK borde väl lösa all postprocessning man vill göra?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2008/02/09 :  11:18:04  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Finns det stöd för Lynx Two i Linux?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000