HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Ipod utan itunes??
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

induce
Member

98 Posts

Posted - 2007/10/13 :  15:24:57  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message  Reply
quote:
Men för att regga konto så måste man ange kontokort eller nåt sånt, och då tycker jag "kostnadsfritt" känns som blahabla.

Ja, det beror givetvis på vilken skola man hör till. Själv har jag inget emot att använda mitt CC till sånt, även om säkert vissa ser det som ett händer. Apple är trots allt ett seriöst företag och iTunes Store är riktigt trevlig bortsett från den relativt låga nivån på bitrate och sånt.

Blir visst lite OT men vad jag försöker säga är att jag själv varit väldigt skeptisk till iTunes men att det faktiskt är rätt smidigt om man ger det en chans. Det enda klagomål jag har är att spelaren inte är särskilt "lightweight".

Minns dock när jag lekte med syrrans iPod att det fanns en mängd program för att hantera själva inläggningen av musik. Däremot vet jag inte om drag and drop lyckades. Finns väl något som heter Rockbox som kanske fixar detta. Vet inte.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/10/14 :  16:24:52  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
iTunes är det smidigaste programmet jag hittat. Det man kan ha emot det, och det har jag förståelse för, är att man begränsas till att använda Apples filformat.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2007/10/15 :  07:27:53  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Kör iTunes och är mycket nöjd. Äntligen lite ordning på alla mp3'or., Ibland får jag köra TagIt innan jag plockar in färdigrippat material, men det är inget stort problem.

Kalle
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/10/15 :  12:30:29  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har börjat jaga runt efter en beg ipod.

Jag får väl ge Itunes ett ny chans

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/10/29 :  11:36:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Nu har man blivit med en 80Gb Ipod Video.
Blev ett demoex på Onoff för 2000:-

Så i helgen blev det att försöka överlista Itunes.
Gick väl så där men jag börjar få lite kläm på det
Inte helt överens om saker o ting men det ska säkert lösa sig.
Får väl ta o gå en kurs

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2007/10/29 11:44:11
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000