HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 sharp lcd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/26 :  19:51:51  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Ja, det är ju inget TV forum, men under flerkanalshifi borde det finnas en del TV-nissar

Vi hade tänkt oss en ny TV till 80% vanligt tittande 20% film. Vi har TV via Telia bredband.

Jag har surfat omkring och läst spec men jag tycker det är en djungel. Av någon anledning har jag fastnat för denna sharp. Känns den rätt? Absolut maxgräns är 15 000kr för TVn.

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1189279&node=689

Artphotography

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/09/27 :  09:19:59  Show Profile Send OcA a Private Message  Reply
Ett tips är ju att leta upp en fysisk butik för att se hur den fungerar i verkligheten. Specar säger egentligen ingenting om bildkvaliteten alls tyvärr...

De Sharp jag har tittat på har dock hållt riktigt bra klass, så jag tror nog att det är ett bra val i den prisklassen! Har för mig att Hi-Fi Klubben har dessa Sharp till försäljning, så de ska nog vara rätt ok.

Men som sagt, titta på den i butik först innan du beställer!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/09/27 :  10:02:07  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har två kollegor som har modellen större 46"
De är mycket nöjda
De rekomenderar 46" framför 42" då 46:an ska ha lite bättre elekronik..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2007/09/27 :  12:01:40  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Min motkandidat blir. Sony KDL-40D3000

Varför? Sony har en väl utvecklad process-teknik som harmonicerar bra till tvns tekniska specifikationer!

Sharp duger att visa tecknad film till barnen

Kolla och jämför dom på plats om möljigt.

Rent generellt så finns det en handfull märken som är lättare att

leva med! Pioneer,Sony,Panasonic,Philips,Samsung,

En glad Amatör

Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/09/27 :  12:16:03  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
jag hade handlat av en annan butik.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=43


.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/27 :  23:56:44  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Tackar för svar Känner mig lite lost när det gäller TV, så er input är bra!

Artphotography
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/09/28 :  06:40:50  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
TV 80% Ja då hade jag kört plasma! Bara för att göra det lite svårare. Tex Panasonic 42. Helt enkelt att jag tycker bilden är bättre!

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=160374

Edited by - marcus_ec on 2007/09/28 06:44:32
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/09/28 :  07:01:43  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Har under flera veckor avnjutit 46" versionen av denna skarm och kan saga att jag tycker det ar otroligt bra bild! Nu har jag ingenting att jamfora med forutom "gammelteve" sa ta mitt tips for vad det ar. Har i USA sands det en hel del HDTV och det blir otroligt bra om sandningen (vilket inte oftast ar fallet) ar i paritet med tekniken!

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/09/28 :  14:53:26  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Om du skall se något på film överhuvudtaget så tycker jag att LCD går bort pga dess sämre skärpa som kommer av tekniken. Det kommer aldrig att gå att få en helt svart bild utan den blir i olika varianter av grått.Sedan när jag testat LCD:er så är den helt enkelt inte bra i storlekar över 32 tum än så länge. Eller snarare att jag har inte sett någon LCD med en bild värd namnet som varit över 32 tum. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/09/28 :  21:09:15  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message  Reply
Vad jobbigt det blev att fråga (vilsen i en okänd värld)

Artphotography
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/09/29 :  17:41:23  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja det blir ju gärna det.MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000