HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Uppgradera SCART-kabel - förslag önskas.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/07 :  13:55:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Blev med digital-TV i veckan - ComHem. Kör snikvarianten med enklast möjliga box som enbart har SCART-anslutning till TV:n.

Eftersom bifogade lakritsrem till SCART-kabel inte inger allt för stor förtroende, tänkta jag kolla med HF-skribenterna om det är någon som har goda erfarenhet av att uppgradera densamma? Och i så fall till vad?

Eller är det helt enkelt så att bara man väljer något för X-hundra kronor är det bättre än lakritssnöret? I så fall hur stort är X?

Tack på förhand!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2007/09/07 13:57:02

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:14:35  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Har en ProfiGold-sladd köpt på HiFiKlubben när jag ändå skaffade lite annat.
Om de inte förändrat modellen sedan dess är det en dylik:
http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/bild/bandridge_pgv781_kabel_0,7_meter.htm

I mitt fall klart bättre än den medföljande SSSK SCART'en i alla fall, men några jämförelser med andra "bättre" kablar har jag inte gjort.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:30:10  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
Jag kör supra fullscart.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2007/09/07 :  14:45:00  Show Profile Send cebo a Private Message  Reply
Jag köpte denna.
http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=113190

Och är väldigt nöjd med den, betydligt bättre än Clicktroniks scartkabel jag hade tidigare. Jag har Telias Digital-TV.

Rekommenderas!

Mvh

/cebo
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2007/09/07 :  15:35:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message  Reply
Ahhh - redan många svar!

Det får bli en sväng in på HiFi Klubben när jag mätt upp hur lång kabel jag behöver.

Tack för hjälpen!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2007/09/07 :  22:57:26  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
http://www.marcuscables.com/

Tycker han gör mycket bra kablar. Hade en rätt fin Supra innan och hans är markant bättre.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000