HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Tappat Horn 2. Nya bilder 21/22 Juli.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/09/27 :  16:49:04  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
HOOOOLY!!! SJUKBOMBER OCH TRYCKVÅGOR!!!!

Igår kom en icke-hifi kompis hit och jag ville imponera lite på honom.
Ca 30 sec senare mådde han lite lätt illa och kände sig "konstig", omskakad och balansen satt lite ur spel. *Vi drev slutsteget till klippning, och en gång tillochmed bottnade konen med ett "dunk".
De bastonerna är värdig vilken större biograf som helst. Jag mådde illa och med mitt huvud ca 80 cm från öppningen så fick jag ett pulserande lock för örat och det pep lite. Det gjorde ont!
Jag är NÖJD!
Tack Martinsson att du satte mig på rätt spår på slutstegsfronten och Beyma 12LX60!

Mvh Johannes.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/09/27 :  18:38:25  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Häftigt, men var försiktig!

allvarligt menat, jag har upplevt några ganska obehagliga bieffekter av höga ljudtryck, knastrande bihålor, lock för öronen (lomhörd) och illamånde samt klump i halsen, detta skall tas på allvar då hörseln kan ta skada av det, bortsett från de andra otrevliga symptomerna.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/09/27 :  19:30:42  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Klart man ska ha högtalare så att det "känns" när man vräker på Infected Mushroom eller kollar med grabbarna på en riktig action film :)

Hahah, coolt Circlomanen
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/09/28 :  20:52:19  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Helt rätt, klart det skall vara så tian, men det känns som att det cirklomanen beskriver ovan ligger ett par snäpp över "knuffen i bröstet".

Jag postade ett svar på QSC's supportforum med ett par förljdfrågor, hoppas du inte misstycker.

Skulle varit i kalmar i nu, men det brann inne, är kvar i göteborg.

Fridens // Anders

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/10/02 :  12:40:56  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Idag ville jag prova lite skillnader mellan olika subbar.
Jag kopplade in min 64 liters BR låda med två Cervin Vega Vegaline104 i. Den tyckte jag lät ganska bra en gång i tiden. Ganska kraftig, med bra dynamik. Det är ju ändå två 10 tummare. Borde kunna prestera lite.....

Den är avstämd till ca 35 Hz och som jämförelse är mitt lilla söta horn avstämt till ca 30 hz, men vilken skillnad!!! Med BRlådan så var det ett mysigt gosigt muller. trycket jag har blivit van vid var borta. Slagkraften likså. Det blev plötsligt tråkigt att lyssna på musik. Det var oxå rejäla skillnader i verkningsgrad och max spl. (konstigt att hornet är effektivare?!)
Min lilla BRlåda får nog förpassas till datasubb eller nått. Nått för barnens att spela Smurfhits på!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000