HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vilken LCD?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2007/06/19 :  15:57:27  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
Är inne på att köpa en LCD(Plasma känns lite väl för min plånbok som student) men vet inte längre ut o in i all denna täta skog av produkter. Är iaf intresserad av en 32 tums, möjligtvis 37 och maxpriset ligger på 10' riksdaler. Hade varit trevligt om ngn har ngt intressant förslag på modell och hjälper mig eliminera all krifs krafs på marknaden. Är lite inne på Sony KDL 32V2500 samt LG 32LB2R fast självklart så är andra modeller av intresse också.

HJÄLP!!

// :S

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3

Edited by - prko on 2007/06/19 15:57:44

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/19 :  18:01:30  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Panasonic PX70 42" hos Siba denna vecka för 12000:-

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/06/19 :  19:15:10  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Titta in till nån "Audio Video"-handlare i dina hemtrakter, finns Sony, Sharp, Samsung m.fl till bra priser.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2007/06/19 :  23:35:19  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
Jo, har kikat lite i stan i alla välkända affärer, känns alltid som om man aldrig kan hitta det man vill ha. Saknar den där "vill ha" känslan. Tänkte att isf beställa via nätet. Har hört många lovord om Panasonic men det känns som om 42 är lite för stort(har c.a 2,5-3m till TV'n) sen så är det även lite utanför min budget. Känner att 10' är så långt jag kan sträcka mig för tillfället.
Tack för råden...
:)

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3
Go to Top of Page

kofrom
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/06/20 :  02:05:10  Show Profile Send kofrom a Private Message  Reply
http://www.larsbengtsson.se/produkter/1/5/1910/
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/20 :  07:08:04  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Det dr är en långt sämre pryl än px70.

Jag skulle titta efter px alt pv70 i 37" på prisjakt eller dylika sajter. Köp inte TV rakt av efter plånboken - du ångrar dig bittert sedan.
Acceptera isåfall att du får vänta lite. Efter sommaren funkar din budget kanske bättre - och inte sitter du inne i sommar ;)

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/20 :  07:13:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Behöver du ha digitalmotagare inbyggt eller går det bra utan ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2007/06/20 :  07:33:29  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
Haha, jag vill inte ens tänka på hur sommaren kommer se ut... Jobbar tom 17 aug o sedan har man en arbetsvecka semester, så lite tv-tittande lär det nog bli... Självklart kommer budgeten se bättre ut efter den perioden men som sagt så är inte Tv'n ngt jag brinner för särskilt mycket, känner att jag vill ha en hyffsat bra som man kan köra normalt tv/dvd tittande samt kunna köra via datorn med en hyffsad upplösning... Lär bli ett för- o slutsteg för alla pengar nästan :) digitalmottagare behöver jag nog inte, bor i radhus så förhoppningsvis fixar föreningen uttagen så man kan köra vanligt coaxial in. Den plasman ser inte pjåkig ut, men hur är det med upplösningen(är inte jätte hype när det kommer till plasma apparater)
Tack för alla tips... keep 'em comin :)

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2007/06/20 :  08:35:42  Show Profile Send Kmj a Private Message  Reply
Jag köpte en LG LC37R (LCD 37") i augusti för ca 15000:- som jag är otroligt nöjd med. Igår läste jag en annons från onoff och då hade de en nyare men likande modell för runt 8000:-

Är den nu ok så kan nog det kan nog vara en plan isåfall.
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/47024?opendocument&markID=75-10-26

min har förresten dubbla HDMI-ingångar vilket är ruskigt smidigt om man har datorn som källa för filmuppspelning eller spelande.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

kofrom
Starting Member

9 Posts

Posted - 2007/06/20 :  09:40:55  Show Profile Send kofrom a Private Message  Reply
Pv-45:an som de säljer på Lars Bengtsson är egentligen en Pv-60. Den är förvisso ful, men jag kan garantera att du inte hittar en bättre bild för film & tv under 10.000:-
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/20 :  10:15:11  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
quote:
Haha, jag vill inte ens tänka på hur sommaren kommer se ut... Jobbar tom 17 aug o sedan har man en arbetsvecka semester, så lite tv-tittande lär det nog bli... Självklart kommer budgeten se bättre ut efter den perioden men som sagt så är inte Tv'n ngt jag brinner för särskilt mycket, känner att jag vill ha en hyffsat bra som man kan köra normalt tv/dvd tittande samt kunna köra via datorn med en hyffsad upplösning... Lär bli ett för- o slutsteg för alla pengar nästan :) digitalmottagare behöver jag nog inte, bor i radhus så förhoppningsvis fixar föreningen uttagen så man kan köra vanligt coaxial in. Den plasman ser inte pjåkig ut, men hur är det med upplösningen(är inte jätte hype när det kommer till plasma apparater)
Tack för alla tips... keep 'em comin :)
Menade mer att prisnivån efter sommaren är trevligare, dvs det ryms mer i budgetten. Fixera dig inte vid att LCD har högre upplösning.Ut och titta!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/20 :  10:17:41  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Jaja.. själv så köper jag nog med största sannolikhet PZ700 som just nu ligger på runt 20 papp... det är en 1080P plasma :)... får se efter sommaren..

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/06/20 :  10:58:40  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Vet någon om det är på gång fläktlösa plasmor ifrån Panasonic och andra tillverkare snart, LG har ju det och Pioneer skulle komma med det läste jag någonstans.
Gillar som sagt inte tanken att ha en fläkt som väsnas

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:03:21  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Inga fläktar i PX70 - knäpptyst

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2007/06/20 :  11:17:41  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Gillar också PX70 skarpt. SEK 12.000 på Siba är kalas. Jag köpte min i februari för SEK 15.300.

Jag var runt och tittade på det mesta i LCD och Plasma i prisläget kring <15.000 och kan bara säga en sak - PX70. Kolla in svärta som första test och fråga sen om det ens är lönt att fundera på annat...
Go to Top of Page

prko
200.000-klubben

105 Posts

Posted - 2007/06/21 :  11:01:27  Show Profile Send prko a Private Message  Reply
sååå, köpet är avklarat... blev en philips 32PF9641D för 9990 på siba, verkar vara en suverän tv :) Återkommer mer senare med intryck och dylikt :)

/En äntligen avslappnad kille...

JungSon DA-PRE2L/CA-MP80L, JungSon CDT2,Audionet ART V2, PIEGA TP3
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/21 :  11:44:51  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply

Den är ju iallafall snygg!

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2007/06/21 :  22:44:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Tack för svaret KK

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/06/22 :  14:01:29  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
quote:
Vet någon om det är på gång fläktlösa plasmor ifrån Panasonic och andra tillverkare snart, LG har ju det och Pioneer skulle komma med det läste jag någonstans.
Gillar som sagt inte tanken att ha en fläkt som väsnas

Har fläktar på min LG 50"... hörs inte ett knyst. Fördelen är ju onekligen att den inte blir i närheten av så varm som Sammyn ja nu har i sovrummet...

Som me HiFi... lyssna först... dissa sen

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000