HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Min Ipod tömms....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2007/06/12 :  21:08:59  Show Profile Send Pjotre a Private Message  Reply
Jo den tömms när jag kopplar upp den mot min bärbara dator, normalt laddar och synkar jag Ipoden från min stora dator, men ibland på resa och så skulle jag vilja synka den från min laptop, vad gör jag för fel när den töms?

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/06/12 :  22:22:21  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
När den är inkopplad i datorn - kan du inte välja den (som icon) i "Den här datorn"? Höger musklick bode kunna ge dig lite inställningsmöjligheter vad som skall hända när du kopplar till den enheten till datorn.

Jag gissar vilt nu...men det är såhär för min kamera. Det går att ställa in allt där.

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/06/12 :  23:14:22  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message  Reply
Är det inte så att Ipod bara skall kunna synkas mot en dator för att hindra piratkopiering? *tror mig hört det*

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/06/13 :  00:25:26  Show Profile Send Melker a Private Message  Reply
japp så är det den kan bara syncas mot en dator i taget. Dvs den kommer att innhålla det som finns i itunes på den dator man senast syncade med.

Det går ju så klart att komma runt problemet med tex anapod explorer. kolla på http://www.ilounge.com för lite bra tips

Halmstad
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/06/13 :  08:58:15  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Du får ställa i iTunes i din laptop att iPoden skall uppdateras manuellt och inte automatiskt.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2007/07/19 :  21:10:51  Show Profile Send rolandm a Private Message  Reply
iPod töms om den kopplas mot en dator med iTunes där iTunes biblioteket är tomt och där iTunes är inställd på automatisk synk. Dvs - har man väl valt att den inkopplde iPod ska kopplas till datorns iTunes, då ser iTunes till att iPod blir en kopia med det som iTunes innehåller.

Allt detta går att justera i iTunes, så slå ifrån den automatiska synkningen och välj manuell synk.

Det du inte kan göra med iTunes, det är att få över informationen från iPod till iTunes. Det är envägskommunikation iTunes -> iPod som gäller, inte tvärtom.

iPod -> iTunes kräver specialprogram.
Själv kör jag med iPodRip för detta. :)

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/07/23 :  12:04:18  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Det är inget ptoblem med att kopiera över musiken manuellt från iPod till datorn med hjälp av utforskaren.
Man får ställa in i utforskaren att den visar dolda systemfiler. Apple har klassat musikfilerna i iPoden som sådana så att de inte ska visas i utforskaren vid normal inställning.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2007/07/23 :  17:55:20  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message  Reply
Finns nu en programvara som gör att man kan synka Itunes biblioteket mellan 2 datorer.
Heter tune ranger och mer info finns på följande sida:http://www.acertant.com/web/tuneranger/default.htm.

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000