HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 nya lurar, trasiga?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2007/06/05 :  02:20:34  Show Profile Send felsteg a Private Message  Reply
har ikväll hunnit testa mina nyiförskaffade shure e3c. pluggade in den i ipod mini för att lyssna till ljuv musik! till min förvåning lät det som riktigt dåligt såfort det kommer någon tillstymmelse till bas. låter som en riktigt!! sprängd bas.
visst mina mp3 är inte lossless men ingen är under 192kps och de flesta i 320 så där ligger nog inte felet. ingen eq är på. de enda jag kan komma på är antingen att den inte orkar dra dessa lurar, vilket är otroligt isf. eller att de är kassa direkt ur kartong! :( har inte hunnit testa på förstärkaren hemma än men vafan!
någon som har förslag på va det kan vara?
snälla hififorumsmedlemmar, hjälp!

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/06/05 :  04:26:32  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Tryck in kontakten ordentligt!
Brukar låta så,om den inte är i ordentligt.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/06/05 :  07:13:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Flyttar denna till Personlig HiFi
/Z

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/06/05 :  08:27:52  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message  Reply
Har du satt in dem rätt i örat.
De är riktigt kännsliga på att det måste sluta tätt i hörselgången annars så tappar man massa bas o det låter väldigt skummt.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2007/06/05 :  20:05:40  Show Profile Send felsteg a Private Message  Reply
buhuu.
har provat hemma nu och det låter mkt bra, tyvärr. hade hoppats på att lurarna va kassa. kontakten glider i helt utan problem och problemet är inte att basen försvinner utan den låter bara helt sprängd, med ipoden. mycket konstigt de ligger på 115db, 26ohm. i min värld är inte det mycket. mina förra sony på 110db 16ohm, funka super. nån som hår någon förklaring??
btw, tack zalve för flytten!
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2007/06/06 :  03:07:00  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message  Reply
Har samma problem med mina Jays d-Jays till min nya iPod Nano. Vissa låtar låter basen riktigt sprängd vilket är mycket tråkigt, och det är helt oberoende av EQ. Min handdator spelar samma låtar betydligt mycket bättre så det är inte lurarna det är fel på. Antar att ljudkvalitén på iPoden inte är den bästa...
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2007/06/06 :  23:20:49  Show Profile Send Melker a Private Message  Reply
Kolla så att du inte har funktionen för ljudkontroll påslagen. det låter mycket bättre utan.

M

Halmstad
Go to Top of Page

NiclasLundberg
Member

231 Posts

Posted - 2007/06/07 :  01:09:04  Show Profile Send NiclasLundberg a Private Message  Reply
Har man EQ#180;n påslagen på sin ipod så kan det.. låta riktigt illa och distorserat. Kör med den urkopplad, man vänjer sig efter ett par dagars användande utan EQ. Gäller främst Nano och Video (de har jag testat).
Go to Top of Page

felsteg
Starting Member

34 Posts

Posted - 2007/06/07 :  01:30:08  Show Profile Send felsteg a Private Message  Reply
tack för förslagen! ska prova när ja kommer hem från jobbet! tack än en gång.
/johan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000