HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Mitt "tappade" horn. Lyssnat!!!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/06/23 :  18:56:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Ja! Ville du nått eller????



(Jag har jobbat för länge mded MDF nu)

Gratis skrivbordsbakgrund!

Edited by - Circlomanen on 2007/06/23 18:58:04
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/06/23 :  19:08:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Nu börjar det bli nått av det hela. Inte färdig, bara ihopplockad för att ge en bild av det hela.
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7793 Posts

Posted - 2007/06/25 :  00:04:47  Show Profile Send Fuling a Private Message  Reply
Fortsätt jobba, det är fortfarande lite vitt kvar i ögonrödorna:)

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/06/25 :  07:25:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Men både spån och mdf, varför

Det saknas ungefär en meter MDF, å jag ställde dit ett gammalt hyllplan för att se hur det skall se ut. Skall såga upp biten idag på jobbet.

quote:
Fortsätt jobba, det är fortfarande lite vitt kvar i ögonrödorna:)


Hahaha!!!!! Nja, det kom ett annat jobb emellan.... Min tjej säger nått om att jobbet som ger lönen skall prioriteras...
Horn skall alltid prioriteras tycker jag. Ledig Torsdag igen å då skall det byggas.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/06/25 :  09:34:15  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
"Horn skall alltid prioriteras tycker jag"

Håller med! Själv börjar jag jobba extra tidigt de dagar det ska
byggas så jag kan smita tidigare...flex är bra ibland :-)

Tror du att du hinner få det spelklart på torsdag? Väntar med
späning...
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/06/25 :  22:32:41  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
quote:
Tror du att du hinner få det spelklart på torsdag

Tror och hoppas på det. Har ju lite annat som måste göras...
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/07/05 :  20:37:21  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Det var ett tag sen det hände något här...

Hur går det för dig egentligen?
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/07/05 :  21:58:08  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Lustigt att du skriver det just idag....
Har byggt lite under dagen. Det saknades en fånig bit förut så jag fick köpa den på ett lokalt snickeri.

Så här långt var det gånget för en timme sedan.

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/07/05 :  22:03:00  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Jag har även provat härligheten lite provisoriskt....
Det lät illa! Den låg utan lock med den öppna sidan nedåt mot golvet. Det kanske funkar med BR-lådor men inte med horn! Hög kompression mm skapar förmycket läckage så djupbasen uteblev. Bristen på delningsfilter gjorde att alla härliga resonanser burkade på som bara fanta!

Allt är limmat ikväll, provlyssning i morron.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/07/06 :  07:07:36  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Oj, det var som attan...men du ska väl dela det omkring 80, då ska
det låta annorlunda, över 100 var det väl många höga resonanstoppar


Hade du tätningslist mellen sidan och golvet?

Kul att det låter iallafall. Första lyssningen tycker jag är som en
befrielse, även om det låter skit så vet man att det låter

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/07/06 :  13:31:24  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Resultatet är ett "NJA"....
Den har ganska låg verkningsgrad å ingen nivå på djupbas.
Den kan flytta en hel del luft, men de 115 dB vid 30 - 40 hz av 100 watt uteblev.

Det blir en ny variant med mina Beyma 12LX60 istället. Borde ge en mycket bättre verkningsgrad och vara lättare att bygga.
Detta var ett gratis expriment så jag kan ju inte gnälla ändå.
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2007/07/06 :  13:39:10  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message  Reply
Okej...men då vet vi det iallafall.

Påt´igen bara!
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/07/06 :  14:47:33  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply
Det man kan höra är att tekniken har mycket potential. Ett halvseriöst expriment ger ändå hygglig bas. Jag hade alltför höga krav.
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2007/07/06 :  16:59:07  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message  Reply
Det är såhär man utvecklar en känsla för principerna, hatten av! en misslyckande är inte ett misslyckande om man lär sig något på kuppen, så jag borde ha lärt mig ganska mycket nu, det senaste bygget inräknat :)

täta den ordentligt och ställ den i ett hörn, kanske är det inte så illa ?

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2007/07/06 :  17:12:29  Show Profile Send Circlomanen a Private Message  Reply


Hade bakkammaren inte varit så stor hade det nog blivit bättre. Det är vad Hornresp säger iallafall.
Efter att ha lyssnat på den ett tag så måste jag säga att den har sina kvaliteer. Jag är inte nöjd, men ändå. Nästa blir 200 cm hög med en Beyma 12LX60 i. Avstämd till ca 28 Hz.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000