HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Foobar2000- snabb fråga
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Balthazar
Member

157 Posts

Posted - 2007/05/25 :  21:54:21  Show Profile Send Balthazar a Private Message  Reply
Ja- jag skall läsa manualer och trådar å så men... inte just nu!
Kort fråga bara- jag har en massa mappar med wav filer/album
och undrar om man måste göra spellistor av allt för att spela ett helt album (mapp)

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/05/25 :  22:39:25  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Wav kan man inte fixa "taggar" på, så du kan lägga in alla låtar i en spellista och välja att sortera i sökväg. Då kan du markera de filer du vill ha och högerklicka -> "utilize?" -> "send to playlist".

Använder du Foobar i orginalutförande eller ColumnUI/PanelUI??

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2007/05/25 :  22:40:53  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Rekommenderar att conventera wav till Flac, så att du kan använda taggar...

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Balthazar
Member

157 Posts

Posted - 2007/05/26 :  10:26:24  Show Profile Send Balthazar a Private Message  Reply
Jag har precis installerat det så det är ännu så länge i org. utförande (inte så länge till!)
Får se om det blir flac till slut. Själva komprimeringen är jag
helt ointresserad av- hd utrymme saknas inte. Men det skulle vara för de andra funktionerna då. Får se hur begränsande det blir med wav.
Förresten - kan man inte lägga till en fil i Wavmappen som motsvarar tag-infon?
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/05/26 :  11:20:33  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message  Reply
Jag håller med om att WAV inte bör användas p.g.a. att man inte kan lägga in låtinformation i filerna. När du flyttar filerna till en ny dator så får du problem.
Jag rekommenderar också FLAC eller något annat lossless-format just av den anledningen.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Balthazar
Member

157 Posts

Posted - 2007/05/26 :  17:58:14  Show Profile Send Balthazar a Private Message  Reply
Men hur är det egentligen med "cue sheets" i en mapp med wav filer
Kan man inte där skriva in liknande info som flac kan ge?
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/05/26 :  18:13:47  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
CUE-Sheets kan ju innehålla data för CD-Text (Artist, album och låtnamn) så frågan är väl mera om foobar läser det? Foobar har jag aldrig använt i någon utsträckning så jag har ingen aning.

Har massor med flac på burken men jag har bara placerat det hela i en mappstruktur, någon id3 bryr jag mig inte om. Antingen slänger jag bara in ett album i taget eller också sorterar jag efter sökväg och namn. Men det är jag det...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Balthazar
Member

157 Posts

Posted - 2007/05/26 :  18:28:50  Show Profile Send Balthazar a Private Message  Reply
Foobar skall ha stöd för Cue-sheets läste jag
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/05/27 :  01:10:19  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Cue-sheets funkar utmärkt med foobar. Man kanske borde stänga av så den inte läser in wave-filerna för annars blir det dubletter i spellistan
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000