HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur klippa sekvenser ur MP3-filer?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2007/05/07 :  16:25:58  Show Profile Send Kreator a Private Message  Reply
Jävligt low-fi-tråd, jag vet! Men jag behöver hjälp.

Har flera MP3-filer med remixer av massor med låtar som inte har någon uppdelning alls. Låtarna sveper alltså på i över en timme per fil. Vill kunna klippa ut vissa sekvenser ur dessa. Hur gör jag? Finns någon vettig programvara för detta? Eller finns det något annat smart sätt som jag inte kommit att tänka på?

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!

Ryssen
100.000-klubben

8483 Posts

Posted - 2007/05/07 :  16:27:17  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
http://www.newfreedownloads.com/find/mp3-cut.html
Välja vraka.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Kreator
Member

238 Posts

Posted - 2007/05/07 :  18:06:41  Show Profile Send Kreator a Private Message  Reply
Tackar! Nu ska här cuttas!

Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat!
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/05/07 :  19:09:44  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message  Reply
Äh,Soundforge slår det mesta...förutom CoolEdit kanske.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/05/07 :  19:29:37  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Är inte idén med dessa mp3-klipparprogram att man slipper komprimera om? Ljudredigeringsprogram importerar ju till sitt eget interna format.

För övrigt så köpte Adobe upp Syntrillium så CoolEdit heter numera Adobe Audition.

(Tycker den här tråden verkar lämpa sig bättre för WiFi och flerkanalsHifi-avdelningen så jag flyttar lite på den.)

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8483 Posts

Posted - 2007/05/07 :  20:14:09  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:

Är inte idén med dessa mp3-klipparprogram att man slipper komprimera om?

Japp tror det,annars ser jag ingen mening med det.(om man får komprimera dom igen.)

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/05/08 :  05:28:20  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Jag tror du missförstod vad ztenlund syftade på. Han menade att man klipper ur det utan att behöva komprimera om det igen, dvs bara kapar av vid två punkter och slänger allt som är utanför typ... Inte göra om till wave och sen till mp3 igen
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8483 Posts

Posted - 2007/05/11 :  01:34:11  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
quote:
Han menade att man klipper ur det utan att behöva komprimera om det igen

Jag oxå.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

KarlArne
fd PrinsValium

27 Posts

Posted - 2007/05/17 :  12:35:01  Show Profile Send KarlArne a Private Message  Reply
http://mpesch3.de1.cc/mp3dc.html

Har fungerat bra för mig. Enkelt freeware program som gör det det ska och inte så mycket mer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000