HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 BIB m 2st TB W4-657 centerhögtalare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/05/10 :  03:02:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så rätt så, bara kör på med bilder o info

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2007/05/10 :  18:12:32  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Kul att det går framåt, kör hårt grabbar.....
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/11 :  11:38:08  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Vi får göra en ny baffel samt ett nytt sidostycke och fräsa/limma om det....Dr_bosses eländiga katter sprang omkull det hela och det gick i bitar....
Men det är ju ganska snabbt gjort.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

asto

2011 Posts

Posted - 2007/05/18 :  18:25:11  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
Katterna verkade åstadkomma en stor förödelse på era skapelser, över en vecka och inga nya bilder. KATTA(strof)

Är väldigt nyfiken på bygget
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/18 :  18:32:47  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Dr_bosse är på annan ort o flyttstädar/fixar med deras gamla lägenhet....sen kör vi vidare.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2007/05/20 :  21:31:53  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message  Reply
Hej! Jag ar ny har pa forumet och bor utomlands, sa ni far ursakta stavningen. (engelskt tangentbord)
mayday, var har du tankt att biben skall sta? Har sjalv ett par sedan ett ar tillbaka och de kraver ett hoern eller som minimum mot en langvagg. Anledningen till detta ar att de anvander rummet for att fylla ut i basen. Placerade som "normala" hogtalare har de ingen bas alls.

Mitt rum ar en 55 m2 betong bunker. De enda hogtalare som har funkat ar dipoler eller dessa
bib(ar). De simulerar uruselt MEN inget som ar (tro det eller ej) horbart enligt mig eller andra som har byggt dem. Dessa ar de enda ladhogtalare,som jag har hort hitills, som kommer i narheten av dipolbas med tillagg av en otroligt snabb o djup bas. Med mina Monacor SPH60X ar dom nere pa 35 hz med bra skjuts i anslagen.
Skall bli kul att hora intrycken fran en bib med dubbla element.
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2007/05/20 :  22:37:26  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message  Reply
Den kommer att stå i ett hörn bakom TV:n.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

asto

2011 Posts

Posted - 2007/05/21 :  16:45:00  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
peterbrorsson....

Kan du kort beskriva hur du har dämpat dina BIB:ar.
Go to Top of Page

peterbrorsson
Member

228 Posts

Posted - 2007/05/21 :  21:00:22  Show Profile Send peterbrorsson a Private Message  Reply
Hej asto!
Jag har ca 10g acoustilux (tackjacke foder)over elementet. 20mm BAF matta bakom elementet ungefar 20 cm ner i pipan. Dar BAF;n tar slut har jag fast en 3 mm ullmatta fran elementet och runt innerbaffeln upp omkring 30cm. I botten ligger det ytterligare en 25mm BAF matta.
Jag har byggt tre bib:ar som har haft olika damplosningar beroende pa rummet.
Hoppas det ar till ngn hjalp.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000