HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Plåtat något på sistone? Släng upp bilderna här!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 76

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/05/16 :  22:30:34  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag fick hämta ner mina skannade filmer från Qpix idag. Här är några exempel.

Två bilder tagna med FED Micron 2:

Skräcklan - någon gillar vass på bild.

Järnvägsbron över älven i Vargön.

Två tagna med FOMAPAN R100 sv/v diafilm och min LOMO (vad 17 tog det åt kameran??)

Lincoln Park, Chicago om någon undrar.

Och två bilder tagna med min FED-2. Och den här kameran gör mig bara gladare och gladare.

På väg hem från DIY-träffen i Mölnlycke.

Påskbadarnas påskbad i hamnkanalen, Vänersborg

If The Facts Do Not Conform To The Theory, They Must Be Disposed Of.
Maiers Lag
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/07/02 :  14:59:35  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Några från senaste filmen. Kameran är en FED-2 och filmen en KONO! Moonstruck.

Maiers Lag
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/07/02 :  16:32:22  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Rättelse: Filmen är Revolog 600 nm.

Maiers Lag
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/07/02 :  20:58:49  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Rättelse, filmen var Revolog 600 nm

Maiers Lag
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/07/06 :  18:11:21  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
Ytterligare en fotograferingsmaskin ... (brittisk Kershaw 450, 6x6 cm)

Maiers Lag
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2019/07/10 :  22:27:12  Show Profile Send cittroman a Private Message  Reply
Blodmåne över Söderhamn 2019-01-21
Kallt, mellan -17 och -19 från Kl 03:00 - 09:00

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)

Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

soundbrigade
Kyrillifil

7028 Posts

Posted - 2019/07/23 :  23:03:59  Show Profile  Visit soundbrigade's Homepage Send soundbrigade a Private Message  Reply
För någon månad sedan roade jag mig att stoppa in en av de 30 år gamla sovjetiska filmrullarna i en kamera och skjuta av en serie.
Idag framkallade jag filmen, inte efter all konstens regler (använde askorbinsyralösning som stoppbad) men försökte så gott jag kunde.
Uppenbart är att filmen ÄR gammal. Jag har ingen aning om hur den förvarats och jag kunde troligen ställa ASA-värdet lägre, alltså större bländare/längre slutartid. Men har har testat och vet bättre till nästa rulle.
Kameran var min Fed Mikron 2, filmen Svema Foto 64, specad 64 ASA men jag kunde kanske kört på 50 ASA.

Den här bilden är provisoriskt framtagen genom att jag lagt filmen på min monitor och tagit ett kort med digitalkameran och försökt få fram så mycket detaljer som möjligt. Men uppenbart är detta cykelbanan mellan Öxnered och Överby på gamla järnvägsbanken.

Maiers Lag
Go to Top of Page
Page: of 76 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000