HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Audio Pro Qube
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/04/11 :  21:57:53  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Beställde precis ett par sådana i vitt, ska bli ruskigt kul att höra hur dessa presterar som surrounder. Sitter för närvarande 1.5 m från mina direktstrålande surrar, villket är för nära enligt mig. Låter för mycket "högtalare bakom axeln". Alternativet hade varit fyra eller sex små sateliter, men det blir dyrare och fulare.

Nån som har erfarenheter av dessa? Jag har redan läst allt som jag kunde hitta om dom.

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/04/11 :  23:15:16  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
"Jag har redan läst allt som jag kunde hitta om dom." Visst är det irriterande!

En polare använder dem i sin hembio (Denon+Denon+Audiovector Mi3 Super) och han upplevde en stor förbättring. Mycket mer "rymd" och ett mer flytande ljud, om liknelsen tillåts. Jag som inte hört hans anläggning innan bytet kan inte avgöra, men det lät bra mycket bättre än de anläggningar som haft vanliga stativhögtalare som "bakhögtalare".

Jag tror knappast du blir besviken med tanke på priset i alla fall!

Dessutom kan jag nämna att jag tipsade en Hifi-ointresserad kompis som aldrig satt på samma ställe och lyssnade, att investera i ett par och ställa i valfria hörn. Han lyssnar oftare på musik nu och tyckte sig själv komma billigt undan.
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/04/12 :  12:08:49  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Det låter lovande! Som du säger, dom är ju inte så hemst dyra..
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2007/04/13 :  10:46:09  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Om dom står längs en vägg helt utan öppningar eller fönster så presterar dom mycket bra som surroundhögtalare.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/04/13 :  14:19:20  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Sten, har du egen erfarenhet av dessa?
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/04/16 :  12:19:34  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Ska hämta kuberna idag! Återkommer med intryck.
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/04/17 :  10:20:42  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Ja, dessa burkar lät ju (utan inspelning) rätt kasst i stereo sammanhang, jag prövad bara en placering som kanske inte var den bästa. Men dom låter ganska mycket låda tyckte jag. Som surrounder gjorde som däremot att jättebra jobb, precis vad jag var ute efter, då det inte låter högtalare och som är svåra att lägesbestämma vilket är önskvärt mär jag kollar film.

Men som stereohögtalare funkar det inte, det måste finnas oändligt mycket bättre högtalare för samma pris.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000