HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hur bra är HDMI ut från revicers..
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/03/14 :  13:04:18  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
Jag undrar lite i tankarna om att skaffa mig en ny revicer till hembion och skaffa mig något som har HDMI in (gärna 2 eller fler) och en ut.. jag udnrar dock ger detta ngn sorts försämring för HDMI bild kvalité än om man kör direkti n till tv'n.. eller är det omöjligt o se ngn skillna om man kör med bra kablage rakt igenom?

Har tyvärr bara 1 HDMI in på min tv idag och behöver inom kort ha två... vill inte görna sitta o byta imellan heller då HDMI e så känslig för glapp o sånt

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/03/14 :  14:07:37  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Borde det inte vara om det nu är "äkta" HDMI. Däremot så har jag både projektor och tv, och ingen receiver som jag känner till löser detta problem, alltså distruberar signalen till två skärmar. Då måste man ha en spliter. Eller?
Go to Top of Page

KingX
Member

586 Posts

Posted - 2007/03/14 :  14:30:12  Show Profile Send KingX a Private Message  Reply
nej alltså till min plasma skärmså är bara en bild så att säga..
I nuläget har jag DVD på HDMI ingången på plasman.. saken är den att inom de närmsta veckorna skaffar jag en ps3a som också mår bäst med HDMI nu har jag juh bara 1 ingång på tv'n.. och när jag ändå är i banorna o skaffa mig en ny reciver till hembion så undrade jag mest om man tappar nån bild på o koppla ps3 samt dvd in i den och kör HDMI ut från recivern in till tv'n.. eller om det är bättre att skaffa en HDMI splitter o köra med.
Jag har ingen direkt koll på hur bra HDMI blir om man först kör in i recivern och sen ut från den in i tv'n..

//** To Listen Or Not To Listen.. that is the question **\\
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000