HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 Jag fick ett verktyg
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2007/03/11 :  22:51:38  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Nelehag här på forumet gav mig detta fina lilla verktyg tack skall du ha.

Man skulle tänka sig att det är ett fältverktyg för att korrugera diy banddiskanter med. Men det påstås vara något som man krusat tygband på örngott eller har någon ett annat förslag?

Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se

asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts

Posted - 2007/03/11 :  23:17:09  Show Profile Send asto a Private Message  Reply
quote:
Men det påstås vara något som man krusat tygband på örngott

Det stämmer bra. Jag var på loppis för inte allt för länge sedan där en hantverkstant förklarade för mig vad det var till.....

jag såg oxå direkt en koppling till band kurugering när jag såg verktyget
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/03/12 :  08:46:50  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Jag tror jag något sådant i en amerikansk BDSM-film ...

Blir krusningarna lagom stora/små för en banddiskant?
Go to Top of Page

deka_erik
Member

103 Posts

Posted - 2007/03/12 :  15:29:34  Show Profile  Visit deka_erik's Homepage Send deka_erik a Private Message  Reply
Provkörde lite på ett gammalt band som jag hade liggandes och det skulle kunna funka men den nyper inte rakt så bandet drar åt sidan. Jag får nog operera lös kuggarna och bygga en bättre styrning.

Driver företaget Audiotec Nord AB
www.audiotecnord.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000