HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 behöver råd.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/03/10 :  17:47:23  Show Profile Send malte a Private Message  Reply
Hej.
Jag skall köpa hörlurar+hörlursförstärkare+kabel.
Det skall låta jäkligt bra till i princip alla musikstilar.
Priset har viss betydelse men det får svida i börsen.
Tänkte att med er hjälp kunna ta en genväg till det bästa ljudet utan att behöva prova en massa halvbra grejer.
Tacksam för all hjälp.
MVH Malte

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/03/10 :  18:05:19  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
skall det vara för hemmabruk eller portabelt?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/03/10 :  18:56:56  Show Profile Send malte a Private Message  Reply
Det skall vara för hemmabruk.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/10 :  19:16:07  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Musical Fidelity X-can brukar gå hem hos de flesta

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/03/10 :  21:27:21  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Menar du bästa ljudet? Hur stor är plånboken? Leta efter Orpheus om den är stor nog. Stax intressant alls? Får luren vara öppen eller ska den vara sluten? Inear lur eller vanlig "runtom" örat? Är du basfreak eller mozartdiggare? Tål inte vasstljud eller vad? Du får nog fylla i lite mer detaljer om någon ska ha en chans att rekommendera det "bästa" åt dig. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/11 :  08:09:48  Show Profile Send Eref a Private Message  Reply
Jag har en väldigt välljudande hörlursförstärkare som är rörbestyckad. Ming Da MC 66-AE heter den. En fin grej är att det finns en impedansväljare på den. Den är en aning stor och tung men den låter fantastiskt bra!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/03/11 :  09:13:21  Show Profile Send malte a Private Message  Reply
Claes Ireland.Du ställer ju lika många motfrågor till mig
Jag skall försöka förtydliga mig.Det skall vara en runt om örat lur.Sluten eller öppen bör funka lika bra. Är ingen basfreak utan vill ha fram så naturligt ljud som möjligt.Hatar dock vassa sss ljud.
Plånboken tåler en del bara man får valuta för pengarna.Skulle kunna tänka mig 15-20 tusingar kanske men det gäller som sagt hela systemet inkl sladdar.Hoppas förtydlingen hjälper.Tack.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/03/11 :  09:37:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message  Reply
Jag tycker nog att AKG K701 låter som ett bra luralternativ om man inte är basnarkoman.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2007/05/28 :  16:46:39  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message  Reply
Själv vill jag nog slå ett slag för en sony cd3000 som låter så otroligt sweet, mina har tyvärr blivit sjuka och saknar dem väldigt mycket, suck. Fördrar dem före hd600 med cardas kabel, före shure e500, inga skräplurar jag tycker den brädar med råge. Det är något magiskt med ljudet i mina öron. Tyvärr går den väl inte att få tag i längre.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2007/05/28 :  18:53:29  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message  Reply
jag rekommenderar det jag använder: Meier-Audio Corda Arietta och Beyerdynamic DT880. sedan kör med standarkabeln som följer med DT880. dessa två kan du köpa från Meier-Audio och så får du rabatt. priset är också inkluderat frakt. detta borde gå på c.a. 4000 kr. Lycka till!

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/05/28 :  19:08:03  Show Profile Send malte a Private Message  Reply
Tackar för tipsen.
Har nu köpt medelsvensson alternativet.
M-F X-Can V3,Sennheiser HD 650 samt AKG 701.
Skall lyssna på detta ett tag och se om
jag blir nöjd.Annars får jag leta vidare.
Malte.
Go to Top of Page

karlstorck
Member

286 Posts

Posted - 2007/05/29 :  06:59:30  Show Profile Send karlstorck a Private Message  Reply
Själv älskar jag mina Grado-lurar (325), men många tycker de är vassa i diskanten, kanske inget för dig då. AKG-lurarna du köpt är fantastiska. Håll dig till dem. Prova en förstärkare med x-feed! Köp en Corda, det bästa du kan göra! Jag bytte min M-F Can v3 mot en Corda, supergrejer!

Kalle
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2007/06/01 :  14:14:58  Show Profile Send bluemindboy a Private Message  Reply
Klart nu så har du ju redan köpt, men jag är nöjligen ägare till ett par Grado Rs-1 som rekommenderas varmt.
Jag kör dem med min MF X-Can V3 och det låter helt enkelt ljuvligt i mina öron. Ett klart lyft från mina SR125.
Jämförde X-can och Grados egna förstärkare RA-1, och där vinner faktiskt X-can med sina varma ton.
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/06/01 :  14:55:02  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
MF X-can v3 och Sennheiser hd650 och en arcam cd spelare hade varit min rekommendation.

edit: såg att du köpt saker precis det jag skulle rekommendera med..

tror du kommer bli riktigt nöjd, det folk med x-can brukar göra direkt är att byta rören då de medföljande ej är riktigt bra och man kan få nya bra relativt billigt.

kolla nos rör på tex hifimag.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Edited by - B-200 on 2007/06/01 14:56:50
Go to Top of Page

malte
Starting Member

25 Posts

Posted - 2007/06/01 :  20:20:49  Show Profile Send malte a Private Message  Reply
asimov66.Har inte provat arcams cd spelare.Kör för närvarande med dcs p8 via mit 330 kabel till x-can.Får dock inget riktigt lyft med akg eller sennheiser lurarna.Det blir ingen riktig kick.Något förslag på andra sladdar kanske ?
Väntar med rör en stund till.
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/01 :  20:49:13  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
Har du en dcs 8............då borde du nog ha investerat i en lite bättre lurstärkare......
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2007/06/01 20:56:27
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/06/01 :  21:13:09  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
x-can tar tid att spela in låter tunnt från början tills rören bränt in sig.
Byta rören dock ger stor skillnad direkt.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2007/06/01 :  23:08:30  Show Profile Send Klenkar a Private Message  Reply
http://www.headphone.com/products/headphone-amps/
Här finns nog det du behöver för att matcha din cdp!
mvh dd
ps. är själv sugen på en


...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2007/06/01 23:09:28
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2007/06/02 :  09:40:09  Show Profile Send B-200 a Private Message  Reply
själv så anser jag (personligt) att x-can är en ypperlig hörlursstärkare och jag har ej hört någon bättre allroundstärkare i det prissegmentet. Sen har ju faktiskt malte redan köpt sin utrustning så nu gäller det att trimma in den så den passar hans smak.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000