HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Sennheiser HD 25 SP m.fl - tips?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2007/02/28 :  19:58:38  Show Profile Send VA333ES a Private Message  Reply
Har velat fram och tillbaka rätt länge nu, men har bestämt mig för att det är dags att byta upp sig från Koss Porta Pro på den portabla lursidan.

Har tittat runt och stötte på en version av klassiska Sennheiser HD 25 med efternamnet SP som verkar intressanta. Är det någon som har några kommentarer om dessa?

Tar gärna emot tips på andra alternativ. Prisklass upp till 1500 kronor bedömer jag som lämpligt.

[url=http://www.ktradio.dk/detail.asp?id=539]Länk till en beskrivning av Sennheiser HD 25 SP hos KT Radio[/url]

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2007/07/26 :  01:20:33  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Japp jag har provlyssnat och jag skall nog köpa mig ett par HD25 och ersätta de här skräpet med

Grados:orna förpassas till den lille hifianläggningen på landet !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Thurston Moore
Starting Member

3 Posts

Posted - 2007/07/26 :  09:03:28  Show Profile Send Thurston Moore a Private Message  Reply
Denon har kommit med en ny sluten lur, AH-D1000, som inte alls verkar dum. Den kostar ca 1400:- på hifiklubben. Annars kan du alltid kolla på www.head-fi.org, förmodligen världens största forum för hörlursentusiaster, där du kan få en massa olika tips. Lycka till!
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2007/07/26 :  15:05:02  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Utförlig recension på HD25-1:
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=72883

Verkar tyvärr inte helt neutral, med hörlurar vill jag absolut inte ha för mycket bas...

Hittade en till:
http://www.headphone.com/products/headphones/all-headphones/sennheiser-hd-25.php
med mätningar t.o.m.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39

Edited by - Kaleid on 2007/07/26 15:06:37
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/07/26 :  16:32:04  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Asså jag har HD25-1 som jag är väldigt nöjd med. Men jag har också ett par HD600 och ett par Stax Lambda som jag också är väldigt nöjd med. Det är bara det att man väljer hörlurar till olika ändamål. Om jag sitter hemma och lyssnar, då är det någon av de större lurarna som gäller och för mobilt bruk alltså till och från jobbet då är det HD25 som gäller. Det fina med HD25:an är bortsett från att dom ändå låter bra. Dom dämpar också utifrån kommande ljud vilket är bra när man sitter på en bullrig buss. Man kan ju inte gärna sitta på bussen med ett par HD600/650 eller Stax även om dom låter bättre, men skillnaden är inte stor.
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2007/07/26 :  18:09:00  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Värmer de (Hd25) öronen väldigt mycket?

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/07/26 :  19:17:23  Show Profile Send gcs a Private Message  Reply
Ja man behöver inte frysa om öronen på vintern. Sedan beror det ju på vad man spelar för musik.
Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/07/27 :  23:00:27  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message  Reply
Har ett par AKG 518 DJ som jag är grymt nöjd med. Det är julafton varje morgon när man får sätta dem på sig och lyssna en halvtimme på väg till jobbet. Godis. AKG 518 DJ testas med ett gott resultat i senaste numret av hifi&musik. Jag har skrivit om dem här... och testat denm mot HD 25. Båda mina bröder har HD25 så jag är välbekant med dem och de låter utmärkt. En riktig toppen lur. SP-varianten är dock en "snik"-variant och bygeln suger. Dålig byggkvalite och obekväm. Titta istället på riktiga HD25:or.

En annan lur som jag är grymt nyfiken på är K271 från AKG. Har inte hör dem själv men läst bra om dem. Läcker! Bra recension

WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page

koffe
Member

94 Posts

Posted - 2007/08/14 :  23:37:19  Show Profile  Visit koffe's Homepage Send koffe a Private Message  Reply
AKG K271s... bra lur men inte för musiklyssning. AKG - syskongräl - Jag har testat... :-)

WhatTheFuckHiFi.com - vår blogg
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000