HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Personlig HiFi
 Bärbar CD-spelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/02/25 :  22:08:17  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Det är eventuellt dags för mig att köpa en ny bärbar CD-spelare. Kör nu med minidisc från Sony men tyvärr upplever jag det för bökigt att lägga över musik från cd till md. Ljudet är jag nöjd med däremot. Det krävs dock för mycket förberedelser för att kunna lyssna på vad man vill, när man vill. Komprimerat är helt ointressant. FLAC är också ointressant eftersom det kräver handpåläggning i dator.

Jag vill bara kunna rycka några skivor och min spelare och dra iväg.

Jag har alltid haft Sony-prylar sedan bärbar musik kom, alltifrån "Free-style" till md.

Vad spelar ni på?

Jag behöver väl knappast nämna att ljudkvaliteten är det viktigaste. Spelaren behöver således inte kunna spela upp mp3 och det gör inte ens något om den väger ett kilo och är stor som en tegelsten.

Den är tänkt att driva ett par AKG K24P.

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/02/27 :  20:44:32  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Det var som jag trodde...

Bärbar cd-spelare verkar helt dött .

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/02/28 :  21:37:57  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Är det verkligen ingen...?

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8508 Posts

Posted - 2007/02/28 :  21:56:25  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Är nog för bökigt att släpa på en massa CD..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/02/28 :  21:57:03  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Om komprimerat är helt ointressant hur kan du då vara nöjd med ljudet från din MD?

Kollade lite hos de vanliga massmånglarna och det verkar ju som att man knappt kan välja eftersom det bara finns någon enstaka modell av bärbara cd-spelare. Marknaden verkar stendöd.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/03/01 :  01:29:10  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Jag har en HDMD (MZ-RH910) och när jag lägger över en cd-skiva på minidiscen så kan jag välja okomprimerat. Jag kanske är grundlurad .

En sådan här är det:

http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=MZ-RH910&site=odw_sv_SE&pageType=Overview&category=PAW+MiniDisc+%26+Net+MD+Walkman

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/03/01 :  12:32:33  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Nejdå, du är inte grundlurad utan det var bara jag som, felaktigt, antog att du menade vanlig "standard-MD" och sådan är komprimerad. Hi-MD är ju en nyare variant som inte använder den ATRAC-komprimeringen som "standard-MD" använder.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2007/03/01 :  13:14:44  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message  Reply
Kanske den här? http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/personal-cdplayers/356495/details#

Nej skämt å sido så är det egentligen bara Sony och Panasonic av de stora märkena som fortfarande gör CD-freestyles. Spelare som inte tar mp3 är ännu svårare att hitta.


/Per

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/03/01 :  14:54:04  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
ztenlund: Skönt!

Boergars:

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2007/03/04 :  10:06:10  Show Profile Send jonasz a Private Message  Reply
Provspelade min flickvans Philips barbara cd och den utklassade min Creative mp3-spelare pa bade wave- och mp3-filer. Den verkar helt enkelt ha en mycket battre horlursutgang. Det ar ju daremot bokigt att behova branna allting innan man kan lyssna pa det...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

Eddie
Member of Nerikes Audiofiler

624 Posts

Posted - 2007/03/04 :  12:58:27  Show Profile  Visit Eddie's Homepage Send Eddie a Private Message  Reply
Intressant...

/Eddie

Fritänkare

www.kapellet.net
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000