HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 5.1 högtalarpaket till rum på jobbet
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/02/08 :  23:56:41  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Skulle vilja ha lite tips på ett 5.1 högtalarpaket samt receiver till dessa. Rummet är ca 20 kvm. Budgeten är egentligen 10000:- men kan kan nog överskridas lite. Det är nog viktigare med mycket ljud, än bra. Så golvare är nog att fördra, eller? Finns det några burkar som är lättdrivna så man slipper lägga så mycket av budgeten på reveivern. Jag tror inte att folk kommer lyssna så mycket på musik i detta system utan snarare filmer och div spel.

Alltså, tips på bra lågbudget-märken på högtalare mottages tacksamt!

tommypeters
Medlem i AÖ

1020 Posts

Posted - 2007/02/10 :  18:44:12  Show Profile Send tommypeters a Private Message  Reply
På mitt förra jobb ville vi *inte* ha golvare av utrymmesskäl, så det blev ett Canton Plus XL 5.1-system + Onkyo reciever + CD-spelare. Kostade mer än 10k, men också ett klart större rum än 20kvm.

Stora, billiga golvare är ju enligt Bild&Ljud Dynavoice Challenger M-65, 1995:-/par på Fynda.se och kan väl kombineras med någon Yamaha-reciever...

Meridian G98DH/G68ADV/DSP5000C/D1500/DSP33
BC Acoustique ACT A3
NuForce Ref8.200W
Velodyne DD-15 & DD-12
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/02/10 :  23:47:58  Show Profile Send ljud a Private Message  Reply
Tack för tips!
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:59:31  Show Profile Send dwain a Private Message  Reply
vill man bara ha mkt ljud och kan nöja sig utan golvare så hade jag sneglat lite på logitech z-5500 spelar ruskigt högt och med en kalasbra bas. Låter inte alls dåligt till musik heller
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000