HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 CD frontbild i Slimserver
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/02/07 :  23:05:40  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply
Vilket är det enklaste sättet att få en frontbild på dina skivor att visas i slimserver?

Man kan lägga till manuellt per skiva genom tex Tag & Rename. Men jag tror det finns enklare sätt. Börjar bli lite jobbigt när man flacat ett gäng skivor att fixa in front till varje skiva i ett extra "processsteg".

Finns nåt i någon meny i Slimserver settings som jag inte provat/begriper mig på. Hur gör man?

Alla tips är hjärtligt välkomna

/Mattias

Edited by - Mattias on 2007/02/07 23:07:46

mattiasa
Member

584 Posts

Posted - 2007/02/08 :  09:18:00  Show Profile Send mattiasa a Private Message  Reply
jag tror att två steg är ett måste, men jag brukar bara lägga in albumcover i samma mapp som skivan ligger i. man döper den till antingen cover eller folder. Funkar finfint... Behövs inget program för det....
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2007/02/18 :  04:34:35  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Poletten trillade ner när jag i sen timme insåg att bildformaten inte hade nåt program assosierat!?

Gissa om jag jobbat en del med att få in bilder Men det verkar som att man ibland behöver delete all + rescan för att få alla nya att visas.

Kul man lär sig

/Mattias
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000