HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - Teknik & DIY
 frontar växer fram!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/02/11 :  11:33:10  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Läckert

EDIT: ... mer

Edited by - huzze on 2007/02/18 18:54:13
Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2007/02/27 :  16:54:19  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
Länge sedan ni kunde bygga nu eller?

Hoppas det inte har hänt nått otrevligt bara.

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/27 :  17:02:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag bara undrar var mailadressen till CNCfräsen är, så jag vet vart jag ska skicka min CAD

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2007/03/01 :  09:16:12  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Ja, det var ett tag sedan vi byggde nu... först blev det lite trassel med hälsan. Sedan lyssnade vi på ett par linjevågshögtalare för några veckor sedan, och blev tyvärr helt sålda på dom!

Det här projektet ska helt klart forsätta, men det kan hitta på att dröja lite, tyvärr...

Men ni kan glädja er åt att ett snabbprojekt om linjevågslådorna kommer att visas!

Har någon sett en bordshare?
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2007/03/01 :  09:18:06  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Glömde jag säga att samtliga av mina bilar vill ta bort all min sömn för tillfället...

Är så där om man vill åka fint på sommaren och bara har råd med skräpbilar över vintern

Men som sagt, snart ska byggena rulla igång igen

Go to Top of Page

Double A
Member

2095 Posts

Posted - 2007/03/11 :  20:59:42  Show Profile  Visit Double A's Homepage Send Double A a Private Message  Reply
Hallå Knutte!
En fråga bara, vad är en "linjevågshögtalare"?
Jag har tyvärr aldrig hört talas om denna variant. Någon kanske kan bidra med någon upplysning!

Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Double A ordspråk.
Äger och driver Double A Design. www.dadesign.se
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2007/10/18 :  20:52:45  Show Profile Send acebowler a Private Message  Reply
rulla....

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2007/10/18 :  22:57:31  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
ser riktigt fint ut, mera bilder tack
Go to Top of Page

Buggsson
Medlem i AÖ

1657 Posts

Posted - 2007/10/19 :  04:38:31  Show Profile Send Buggsson a Private Message  Reply
quote:
Hoppas våra tankar om att sand är bättre än spån/mdf stämmer

Har jag missat något här, men jag kan inte se att ni har redovisat några tankar i denna tråd? Vad var det ni tänkte skulle vara bättre än sand vs. spån/MDF? Få lådan tyngre? Med den volymen blir nog lådorna tunga ändå, speciellt om man dämpar alla panelerna mellan stagen.

Hur fick ni fram vilka avstånd ni skall ha mellan stagen? Själv har jag läst en rekommendation om att inte ha större avstånd mellan stagen än 11 cm! Det är tätt det.

En annan undring här angående stag, jag har sett det rekommenderas att inga stag skall vara symmetriskt placerade i lådan, har ni eller någon annan kommentarer på detta påstående? Här som i de flesta? andra fall ser de ju ut att vara just symmetriskt placerade.

Vilket/vilka simuleringsprogram använder ni?

J. Ullberg
Go to Top of Page

knutte
Member

347 Posts

Posted - 2007/10/19 :  19:45:02  Show Profile Send knutte a Private Message  Reply
Buggsson: Ja, vi ville inte ha lådan så himla mycket bredare än den i nuläget blir.. Så istället för att kanske ha 19mm spån + 10mm sand + 10mm mdf, så har vi nu säg 10mm spån+ 19mm sand+ 10mm mdf... Då blir ju måtten samma, men lådan tyngre! Det var det vi hoppades på skulle vara bättre! Mitt på lådväggen, där den är som tjockast, har vi nog närmre 40mm sand

Angående dina 11 cm kan jag inte yttra mej... Vi har ca 15cm har jag för mej! Hoppas det inte blir kattskit av allt

Projektet ska färdigställas men ligger lite på is för tillfället! Mycket just nu

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000