HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Flac till MP3 automatiskt!
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/02/03 :  18:39:19  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
Jag hittade ett superhack som automatiskt konverterar flac till MP3, on the fly! Nu när en del av skivsamlingen börjar bli i Flac-format så blir alla filer med mp3fs tillgängliga som MP3:or.

Jag kör Linux på servern, monterar MP3-biblioteket i mappen som jag kör samba i så det går utmärkt att från min PC läsa mina MP3:or och kopiera direkt till min lur när den är ansluten!

Spana alltså in:http://mp3fs.sourceforge.net

lum
Member

85 Posts

Posted - 2007/02/04 :  13:41:11  Show Profile Send lum a Private Message  Reply
Själv kör jag med REACT 2 som external encoder i EAC. Har det inställt till att encoda FLAC, .ogg och .mp3 automatiskt. Jag får alltså tre parallella bibliotek, lite slösigt kanske men det funkar bra för mig.

Close the world. Open the nExt.
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/04 :  14:38:13  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Kan inte tx. Media Monkey göras denna konvertering från FLAC till MP3 samtidigt som den kopierar till sin MP3 spelare, så man slipper att spara sin musik i många olika förmat, det verker aningen osmart att skulle hålla samma ordning i flera mappstrukturer..... Ja och det tar jo upp plats.


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/02/04 :  18:00:49  Show Profile Send Lovan a Private Message  Reply
Foobar kan sköta det annars. Förvisso måste du lägga in dom i spellistan och välja att convertera men då kan du ha så att den automatiskt lägger in det på mp3-spelaren.
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/02/04 :  19:10:14  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
Poängen med mp3fs är att mp3 filerna blir till när man försöker läsa dem. Dvs det tar ingen plats men det ser ut som om filerna ligger där och det funkar med allt.
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/02/05 :  08:53:59  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
quote:
Poängen med mp3fs är att mp3 filerna blir till när man försöker läsa dem. Dvs det tar ingen plats men det ser ut som om filerna ligger där och det funkar med allt.
Precis, och man kan göra flera kataloger med olika bitrates! Bara att montera en katalog för 128, 192 etc...
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8481 Posts

Posted - 2007/02/05 :  15:58:19  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message  Reply
Finns motsvarande till windows?

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2007/02/06 :  13:01:31  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message  Reply
Det vore perfekt när man ska fylla mp3-spelaren!
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/06 :  13:18:42  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
quote:
Ryssen: Finns motsvarande till windows?


Jeg har været inde på linket og kigge lidt rundt og det ser ikke ud til at det findes til Windows versionen af SlimServer.



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000