HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sveriges radio via SB
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2007/02/03 :  09:26:26  Show Profile Send Mnyb a Private Message  Reply
Hej på er, är det någon som lyckats köra SR's webradio via SB.
Det skall ha fungerat med AlienBBC pluginet + någon exta fil jag laddat hem.
BC radio kanalerna fungerar.

Men jag har inte fått det att funka med SR

Övrig webradio fungerar bra, dvs via adsl modem & trådlös router utan att PC'n är med, vilket ju är poängen med det hela.

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/03 :  12:06:15  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message  Reply
Vilka kanaler är det du vill lysna till?


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/02/03 :  12:06:29  Show Profile Send Peg a Private Message  Reply
Du behöver ingen plugin.

Surfa till:

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/artikel.asp?ProgramID=2321&artikel=787720

Mata in windows media adresserna till de kanaler du will ha under "internet radio" (under help kategorin) på slimserver sidan.

Då görs en playlist för den stationen (kom ihåg att spara playlisten).
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2007/02/03 :  12:45:56  Show Profile Send Mnyb a Private Message  Reply
Jag är något efter,tack för tipset det funkar !

Jag har inte uppgraderat slimserver på länge, fanns det här förut ?
har numera 6.5.1

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2007/02/03 :  15:27:27  Show Profile Send Mnyb a Private Message  Reply
Uppdatering, det funkar med datorn på.
Då uppstår földfrågan finns det någon som lyckats ratta in SR på en SB utan att ha datorn på ?

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

MullBenkt
Member

1276 Posts

Posted - 2007/02/03 :  17:28:29  Show Profile Send MullBenkt a Private Message  Reply
Japp, anslut till SqueezeNetwork. Gå därefter till Internetradio, Slim Devices Picks, By City, Stockholm, SR P3 (eller vad du nu ville lyssna på)
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2007/02/03 :  20:31:01  Show Profile Send Mnyb a Private Message  Reply
f*ck me ! jag har missat detta fast jag haft SB i 1,5 år
Sorteringen är inte helt logisk för mig jag har letat under "webcasters/sveriges radio" om det funits.
P3 är väl inte en "Stockholmskanal" igentligen, där får man för bristande fantasi(och ointresse för vad som händer i huvudstaden).
Enda bristen är att inte alla SR's webkanaler är med t.e.x P3 Street med flera.
Men tack för tipset nu kan jag åtminstone lyssna på lite mer svensk radio med min SB

Mvh
Mikael

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3
Go to Top of Page

konraqu
Member

211 Posts

Posted - 2007/02/03 :  20:46:37  Show Profile  Visit konraqu's Homepage Send konraqu a Private Message  Reply
Jag tror att de svenska radiokanalerna dök upp på min klämbox först efter att jag fått min Slimserver i bruk, då uppdaterades den mot nätet, men helt säker är jag inte...
Go to Top of Page

Mnyb
Member

271 Posts

Posted - 2007/02/04 :  22:14:56  Show Profile Send Mnyb a Private Message  Reply
Nu fattar jag vad Squeeze network är bra på. Om man loggar in på sitt konto via datorn så kan man ju lägga till vilka kanaler som helst ( i princip) som favoriter bara man vet url. Dessa är då alltid tillgängliga(utan dator).

funkar precis som favoriterna när man kör slim servern från sin PC.

Det tyska Audiofil skiv bolaget Acoustic Music http://www.acoustic-music.de/ kör t.e.x webradio med sina skivor.

radio stream http://git4fun.onlinestream.de/listen1.m3u

Kanalen är inte alltid igång, så kolla siten de kör 128kb mp3

Meridian G68 & G98 +SB3 via GamuT, primare & classe till Dynaudio Contour 4 & 1.3Se & Center samt REL Stadium 3

Edited by - Mnyb on 2007/02/04 22:17:19
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000