HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Photoshop-Lätt-svårt : Kloning o annat smått
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 10

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/25 :  15:42:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Jo men den information som jag hade var från laserutskrifter och kopiatorer. Uppskattar mycket att ha fått detta ännu mer beskrivet.Så tack Johan.


Ämnet är ganska komplicerat o det är flera kedjor som jobbar ihop.
Och det skiljer sig otroligt mycket ifrån hur skrivare för hembruk fungerar till skrivare för proffsbruk.

Dagens skrivare för hembruk är helt enkelt inte bra nog vilket i sin tur har gjort att ny teknik har kommit fram som även vi har nytta av.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/02/25 :  15:59:55  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Ja nu är det ju inte kopiatorer för hemmabruk som det gäller.Tycker dock att det räcker så.MvhKristofer
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/25 :  16:19:11  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Ingen fördjupning ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2007/02/25 :  19:23:32  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jo då det kan vi ju ta.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/25 :  23:02:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Attans också

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2007/02/26 :  17:13:23  Show Profile Send eliot a Private Message  Reply
quote:
Tycker definitivt du ska göra en tråd med enbart alla tips i och utan vårat dravel så man lätt kan gå in och titta i.

- Min vinylskola på Euphonia blev alldeles för stor och oöverskådlig att jag har bestämt mig att göra om det hela igen och då låsa tråden så att bara jag kan göra inlägg. I en parallelltråd skall man då kunna kommentera min tråd eller rättare sagt mina trådar då det blir en för varje stort skivmärke...

Något sådant skulle man kunna göra här

Jag har själv precis upptäckt denna tråden och tycker att det finns mycket intressant information

Johan: Jag hade ingen aning om Din talang

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/02 :  20:35:21  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tackar så mycket
Jag har haft det lite körigt ett tag men jag kör igång i helgen igen. Sitter o funderar på om jag ska börja med lite lagerhantering

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/18 :  14:43:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag har varit på tok för slö med den här tråden, fast jag tycker jag har haft en bra anledning. Idag kommer fortsättningen o det kommer att handla om att börja jobba i lager.

Jag erkänner utan omsvep att jag INTE är en mästare på lager men det är inte funktionerna som är mina brister utan det kreativa. Med lager så början man att använda PS lite vad det är tänkt för, att ändra verkligeheten o att ha fria händer.

Jag kommer att köra en riktig dummie guide för det dom flesta har bekymmer med är att vinkla o att justera storleken på bilderna i dom olika lagren. Jag vill heller inte göra det riktigt djupgående för man är tvungen att börja jobba med verktyg som jag inte har gått igenom. Bra orginal är nära på ett krav även om PS kan mycket så kan det inte rädda allt.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/19 :  22:28:24  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Håll det enkelt var det



jag sparade inte skärmdumpar mellan var steg för det hade tagit år att göra så i nästa inlägg lägger jag till en bas bara. Jag kommer att visa simpla saker i början för att göra det lite mer avancerat. När man jobbar med lager så använder man många funktioner som man normalt inte använder. Tittar ni riktigt noga så ser ni att perspektivet stämmer inte, ljuset faller fel. Bilden i fråga tar 2-3 min att göra.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/19 :  23:34:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Innan jag börjar...................
Ju bättre bilder man har att jobba med ju bättre resultat blir det. Just perspektiv o ljuskällor förstör en bild direkt om man inte fixar det i PS, så är man inte en mästare/inte har tid så blir inte resultatet bra.

Bakgrundbilden är tagen uppifrån så allt man klistrar in måste justeras för att passa in. Det har jag inte gjort här, kan man fixa det redan vid fotograferingstillfället så vinner man MYCKET.





Den utklippta bilden kommer här ifrån http://bildarkiv.hififorum.nu/ormen/wlm/2.jpg
För att göra det enklare så croppade jag den ännu mer o jag har rätat upp den så att den är rak sedan innan






I verktygs staplen så ser ni att det översta verktyget till vänster är vitt. Det är vad vi ska använda nu. Markerar man den så får man flera val o vi ska göra en cirkel. Givetvis kan ni börja med fyrkanter om ni vill. (igonerar att det står Handtool i bilden)





Testa gärna hur det fungerar för verktyget gör INTE perfekta cirklar, man kan göra elipser o allt möjligt. Det i sin tur gör att många tycker att vertyget är hemskt att jobba med. Där är anledningen för att jag croppade ner bilden så mycket.



Börja i något hörn o dra ut i 45 graders vinkel och när ni börjar närma er det andra hörnet eller markeringen ser tillräckligt stor ut så släpper ni. För ni nu markören in i markeringen så kan man flytta runt den som man vill. Är den förliten/förstor gör om det. Det finns verktyg för att ändra storleken men vi håller det enkelt o övning är bra


När ni är nöjda gör ni så här

Nu ligger den i utklipps minnet o väntar. Kopiera INGET innan vi har klistrat in bilden igen.


Plocka fram bilden som ska vara bakgrundbild (Huvudbilden) o gör följande.

Tryck ok på rutan som kommer upp.



Nu kommer vi att ha en bakgrundbild o ett lager.
Här har jag klickat på ögat framför bakgrundsbilden vilket gör att den döljs. Och jag har klicka på lagret för att markera det. Allt jag gör i bilden nu kommer bara påverka lagret.

Snyggt va Att min bakgrund är rutig är för jag har ställt det i PS prerefencer


Se till att båda ögonen är med o markera Lagret o gör följande




Så här blir det då

Varje lager har en liten bild vilket underlättar när man jobbar med flera lager på samma gång



Basen är ju liite stor så ha fortfarande lagret markerat o gör följande





Då kommer det upp en markering som är fyrkantig o med den kan vi ändra storleken på bilden.




Använd nått av hörnen o dra i 45 grader man har verkligen fria händer så var försiktiga. Övning ni vet !!

Tryck Enter när ni är nöjda


Välj Move tool o placera bilden där ni vill ha den

Man kan i efterhand köra Free transform på andra hållet utan att förlora i kvalité o man kan flytta runt bilden som man vill


Vill man ha in flera bilder så kopierar man enklast lagret



Och när man är nöjd












>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/20 00:01:05
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/19 :  23:37:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag kommer nu att hålla på med lager en längre tid. Utan lager så hade PS inte varit vad det är.
Ni har förhoppningsvis lekt runt med alla möjliga funktioner för det kommer en heldel nya verktyg in i bilden. men jag ska försöka hålla det enkelt o pedagogiskt. Har ni frågor så hojta till bara.


*edit*
Det kommer kanske att se ut som jag hoppar runt lite ologiskt med allt man kan göra med lager. Men jag tar det enkla först.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/21 00:23:57
Go to Top of Page

byakugan
Member

707 Posts

Posted - 2007/03/20 :  02:05:17  Show Profile  Visit byakugan's Homepage Send byakugan a Private Message  Reply
Vilken underbar tråd Johan, det måste jag verkligen säga. Bara av att se allt det här får mig sugen på att springa till Expert och köpa mig en ordentilig kamera. Jag måste ta och leta fram någon som man har råd med så att jag också kan ta fina fotografier . Fint jobbat.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari
mitt system
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/20 :  06:26:10  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Tackar så mycket
Det blir en fortsättning i kväll.
Har man inte kamera men vill testa dom olika funktionerna sök då Här Skriv in vad för bild du söker tex Bil eller vatten o man kan söka högupplöst
Men glöm inte tt handla kamera nu bara


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/20 06:27:05
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/20 :  21:21:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Så.........
Har ni övat nått ??

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/20 :  22:02:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Nä hä


Mer lager , nu med Text arbetstid 5 min mest för att få till ett överdrivet utseende med skuggor o annat tjosan. Om man använder PS professionellt så gör man aldrig text i PS för den blir rastrerad vilket i sin tur gör att den blir taggig vid tryckning.
Men för publicering på nätet så fungerar det utmärkt.

Man kan böja o vrida, lägga skuggor på dom mest konstiga vis. Plus allt annat som PS kan. Jag kommer att gå igenom dom viktigaste verktygen sen får er kreativitet sätta begränsingarna. Jag kommer inte att förklara alla saker när det kommer till textförvrängning för det finns så mycket val att det tar för lång tid. Dom flesta verktygen där är logiska så det reder ni ut ändå.


Fortsättning om en stund

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/20 22:21:44
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/21 :  00:19:49  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag delar upp det här i 2-3 olika delar annars blir det för jobbigt att förstå, misstänker jag. Och jag börjar med enkel text hantering utan effekter


Markera T:et i verkygslistan o vänsterklicka i bilden.
Överst så har ni massa grundläggande val om font, storlek och färg bla. Ett nytt lager skapas automatiskt när man markerar sen är det bara att börja att skriva.




Ni ser att Strong är markerad, det är rullisten som bestämmer hur textens kanter ska bli, välj absolut inte "none" för då blir texten bedrövlig.



Väljer man det vitmarkerade verktyget så kan man flytta runt texten som man vill (Move Tool) Alternativt flytta musen bort från texten så blir Move tool aktivt automatiskt. Första valet är bättre innan man har vant sig tycker jag.



Medans man har valt Move Tool så kan man kryssa i det jag har gjort
här så kan man förstora texten o dra ut den lite som man vill.



Närmar man sig hörnen så kan man även rotera texten

Ni ser med att raden där uppe har ändrat sig. Allt man gör med musen kan man göra där uppe med via nuffror. Så länge som krysset "show transform" är i fyllt så kan man justera. När ni är nöjda kryssa av det för säkerhets skull.



Men man kan editera sin text mycket mer, se till att fönstret i bild är aktiverat. För att markera, välj textverktyget o håll vänster musknapp nere o dra över texten så markeras den

Det som är markerat är det som man justerar.



Vi ska stanna till här för man kan göra många saker o gör man fel då sabbar man texten. Ni ser två menyer med T där det står 100% Ändra det INTE för då blir texten otroligt taggig. Vill ni ändra storlek så gör det via "Show Transform" i stället. Eller som det beskrivs nedan.


Character ger oss friheten att ändra textstorlek, avstånd mellan varje bokstav, avstånd mellan varje rad. Det gör man med rullmenyerna
Under dom ser ni en massa T Det är olika knappar för hur man vill att texten ska set ut. Markera texten o tryck på lite olika för att testa vad som händer.

Markerar man bara delar av texten så kan man ändra specifika delar om man vill. Men kolla här.

80 punkter är vad texten är men vi kan bara välja 72 som högst.
Hur gör man det jo man gör följande o det fungerar på alla menyerna.

För musen över T:et på vad ni vill ändra, då ändras markören till en hand med 2 pilar. Tryck på vänster knapp o dra till höger eller vänster o kolla vad som händer
Prova er fram för att se vad som händer med dom olika menyerna.




När ni ändrar texten via Character ta för vana att markera det ni vill ändra. Skulle markören text vara inne i texten så kan tex följande hända om man ändrar nått.


Jag vet att allt det här verkar vara jobbigt men det handlar faktisk bara om simpel text justering. Ibland vill man inte ha text med coola effekter utan bara en enkel rad eller två. Vilket är minst lika viktigt att få det som man vill som en massa text med effekter.

I morgon kör vi vidare med hur man låter PS leka med våran text.












>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/21 00:31:54
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/03/21 :  07:02:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
esta gärna hur det fungerar för verktyget gör INTE perfekta cirklar, man kan göra elipser o allt möjligt. Det i sin tur gör att många tycker att vertyget är hemskt att jobba med. Där är anledningen för att jag croppade ner bilden så mycket.


Testa med att hålla nere SHIFT samtidigt som man gör cirkeln.
Fungerar även bra med fyrkansmarkeringen.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/21 :  07:13:08  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
onödigt tips, barnen ska lära sif den svåra vägen !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/21 :  17:53:58  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Lets tuffa vidare


Låt oss säga att ni har fixat in en text o ni har editerat lite enligt förra inlägget. Och nu vill ni börja trixa, ha då T som text verktyget i klickat o tryck på knappen som är markerad.



Får ni en promptning om att nått inte stämmer o att det måste fixas tryc då Ok. Utseendet KAN ändras lite men det kan man ändra i efterhand.

Här får man en massa roliga val via rullisten o reglage där man kan trixa.




Ska man ha det riktigt roligt då högerklickar man på lagret där texten är o väljer följande.




Bli inte skrämda av att det ser klyddigt ut för så farligt är det inte. Här kan man leka med skuggor, aura effekter o en massa annat.



Ett par snabba klick



När man har nyttjat en eller flera av dessa funktioner så kommer man åt dom direkt via Lagret. Ni ser en mörk pil, dubbelklickar man på den så rullas listan fram. Klickar man på nån av effekterna så kommer man direkt dit.


En liten snabb genomgång.

Varje effekts namn är logisk så det är lätt att lista ut vad man kan göra.
Blendmode
Hur ska lagret (texten) blandas med bakgrunden. Vid text välj Normal.


Till höger ser ni en svart ruta, det är färgväljaren för just den effekten. Klickar man på den kommer färgväljaren upp o pipetten aktiveras om man vill ta ett prob från bilden.


Angle Vilken vinkel ska effekten få, justerbar med musen inne i den vita ringen. Reglagen under är till för justering av effektens placering o utseende.


Underst så kan man justera hur effekten ska formas. Klickar man på pilen får man en massa val. Klickar man på rutan så kan man göra egna kurvor. Till höger i bild så kan man se vad som kommer att ske förutom på bilden direkt. Men ta för vana att jobba med previewrutan för har man flera effekt igång så är det svårt att se hur det påverkar.


Dom flesta stilarna som man väljer till vänster fungerar ganska likt det jag har visat här. Prova er fram först med att enbart trixa med en stil o med olika nyanser på det ni gör. Allt eftersom så kör med flera stiler o låt kreativiteten flöda

Glöm inte att ni kan hela tiden editera texten via textverktyget även om det ligger en massa skuggor annat på. Den nya texten får samma utseende.
Men vill ni justera nått med PS vanliga funktioner så kan man inte eller så måste texten rastreras. Gör ni det då kan man inte nyttja nått av det jag har visat mer. Texten konverteras då till en bild.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/21 18:06:20
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/14 :  00:33:40  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
dumdiddidum

Dax att hitta på nått nytt med lager, varför inte köra lite överlagring
Det tror jag att jag ska ta i helgen efter jag har betsat mina WLM

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/04/14 00:36:01
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/14 :  23:59:50  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Att måla o leka i lager är nått av det roligaste man kan göra i PS men det tar även tid att lära sig. Man får ofta maska av olika delar för man jobbar oftas med specifika delar av en bild.

Så här kommer nu en snabb guide till dom olika maskningsverktygen.

Lasso tool är ett verktyg för frihands markering.

Polygonal lasso Markeringen är rak men känner själv av mindre rörelser så runda objekt fungerar med.

Magentiskt lasso låser sig vid en sorts pixel vilket är mycket användbart. Man kan även här klicka för att skapa en ankarpunkt. Man kan även ställa känsligheten o hur stort siktet ska vara.


På alla lasso verktyg kan man även ställa hur utskärningen ska bli, skarp eller suddig. Inget ni kanske jobbar med direkt men nu vet ni var ni kan justera iaf.


Polygonal Lasso är väl det som är lättast att jobba med i början tror jag. Även om böjda delar kan bli lite trixiga. Han man gjort ett fel, tryck Delete så försvinner det sista strecket. Förstora gärna upp bilden rejält o behöver ni förflytta bilden, håll Mellanslag nere så kommer det upp en hand som man förflyttar sig med. Släpp mellanslag o maskningen fortsätter. Man ser även på färgen på markeringen om man är rätt på det. Har allt blivit fel o man inte kommer bort från Lassoverktyget, håll Ctrl inne o klicka tryck sen högerklick o välj Deselect


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/04/15 00:01:36
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/15 :  23:46:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Föresten, jag glömde o visa hur jag fick den bruna färgen på högtalarna. Det är med det simplaste sättet av överlagring. Använd den vanliga penslen o jag valde en mörkbrun nyans. Ni ser den rödmarkerade raden som finns i inlägget ovanför, där står lite andra prylar när penslen är vald. Där står bla Mode o en rullist bredvid. Gå in i listen o välj Overlay o måla på. Blir det för kraftigt, ändra genomskinligheten eller styrkan på penslen.

Då det är INTE sker i lager så kan man inte ändra det som är målat.
Man kan tex använda det här tillsammans med masker för att lyfta fram vissa saker i en bild

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/29 :  02:39:14  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Förlåt om det har stått still här ett tag Men jag har inte haft tid. Så nu sitter jag här med ögoninflamation o lider för eran skull

Jag ska gå vidare med att jobba i lager och jag ska visa hur man kan lägga på en ny yta på ett annat objekt. Vill man att nån ska se ut som hulken så kan man göra som jag gjorde i förra inlägget. Men vill man tex att nån ska få ett sten ansikte då nyttjar man lättast verktyget "Displace" Då kröker man en bild att följa huvudobjektet o via lager ställer man mixen mellan bilderna.
Verktyget är även perfekt om man vill lägga skuggor som ska följa konturerna på marken. eller om man vill att en apelsin ska få formen av ett päron.
Lägger man till en Lagermask så kan man hitta på ännu roligare saker.

Jag kommer här visa ett VÄLDIGT slarvigt exempel för det tar tid att göra det riktigt snyggt ! Bilderna är plockade via Googles bildsökning. Jobbar man med stora bilder så suger PS rejält med kraft !



Plus


Är lika med


Jag har inte gjort någon som helst efterbearbetning utan bara slagit ihop 2 bilder till en !!! Mycket av efterjobbet är att få sömnlösa skarvar. Man ska även maska på ett annat sätt än så som jag gjorde


*edit*
Mer text






>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/04/29 13:42:05
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/29 :  02:50:52  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Förklaring på hur man gör kommer inom en dag eller två
Jag kommer även att gå igen vad man kan göra via en Lagermask när man nyttjar Displace.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/04/30 :  20:07:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sidan börjar att bli tung så jag gör ett separat inlägg per steg.
Här jag återgin 2 bilder tagna från Google. Inget högupplöst utan ganska små bilder är det.



Nu måste vi bestämma oss för vad som ska vara bakgrund o jag bestämmer att päronet ska vara det.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
Page: of 10 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000