HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vad köpa multi dvd spelare
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/12/16 :  17:24:03  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Jag ska köpa en ny multi spelare för i första hand musik i andra hand film och jag tvekar mellan Marantz DV-7600 eller Pioneer DV-989AVi vilken ska jag köpa

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2006/12/16 :  18:19:15  Show Profile  Reply
Är dessa två märken det du kan tänka dig, eller finns det utrymme för andra förslag?

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/12/16 :  19:06:11  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
är öppen för vad som helst som finns på orten då faller hifiklubben ex, bort


Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

nik
Member

74 Posts

Posted - 2006/12/18 :  10:33:29  Show Profile Send nik a Private Message  Reply
Om du är inne på Marantz 7600 så kanske det är läge att vänta in ersättaren DV-7001 som ska lanseras jan/feb-07.
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/12/18 :  16:10:01  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Ja men känns så länge att vänta

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/12/18 :  19:07:34  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Jag skulle också fundera över NAD T585.

SORRY! Nu ser jag att du väljer bort hifiklubben!

Men Hifiklubben brukar vara dåliga att ge hemlån! Gör de inte det så bojkotta affären, tycker jag.

Nästan överallt i andra butiker får man låna hem grejer, men inte där.

Men ibland man kanske kan göra ett öppet köp och sen lyssna hemma en vecka. Gillar du inte produkten så lämna den tillbaka bara.

Fast det är lite onödigt krångligt att göra så.
Jag skulle prioritera sådana affärer där man kan låna hem.

Edited by - pick-me-up on 2006/12/18 19:12:57
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/12/21 :  18:56:41  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Det blev en Marantz DV-7001 får den 15/1 cirka

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/12/21 :  22:19:03  Show Profile Send Terminator a Private Message  Reply
Berätta gärna hur den funkar sen.
Go to Top of Page

nik
Member

74 Posts

Posted - 2006/12/22 :  08:16:16  Show Profile Send nik a Private Message  Reply
Är den nya DV-7001 redan på gång? Då är det dags att beställa även för mig. Mycket efterlängtat!!!
Var beställde du den Bengt?
/Nik

Edited by - nik on 2006/12/22 08:16:57
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/12/22 :  10:07:35  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
RC-Ljud och bild i Umeå

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2006/12/26 :  10:59:20  Show Profile Send pick-me-up a Private Message  Reply
Grattis BuffaloBengt!

Jag tror att du gjorde ett bra val. Lova sen att berätta hur den låter!
Får man fråga hur mycket är riktpriset för den? 7-8k kanske?
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/06 :  09:19:25  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Har inte fått den än inte ens ett leverans datum känns som uselt spenderade pengar tror snart jag ger upp och tar till baka pengarna.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

nik
Member

74 Posts

Posted - 2007/03/06 :  14:47:12  Show Profile Send nik a Private Message  Reply
Jag har hittat åtminstone ett "bevis" på att den verkligen borde vara på gång: http://www.minhembio.com/byterider
Så håll ut!!! Jag väntar också på en likadan (svart).
Mvh
Nik
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/06 :  20:50:44  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Snacka om trollen Stig ringde i kväll och sa att den kommit, där ser man så i morgon ska jag hämta upp den så får man se hur den låter.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/08 :  17:46:24  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Härligt att den äntligen är på G!
Får man fråga vad en sån däringa manick kostar

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2007/03/17 :  22:34:03  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Minns inte riktigt jag betalade före jul tror det var 7800 kr men jag köpte en del annat då också så priset blev bra. Har spelat på den ett tag nu spelar bara musik och den spelar bättre än min gammla Teac med separat dac/M-audio 24/96, Men framför allt så spellar den alla skivor utan problem även gammla cd som är slitna/repiga hur bra som helst. Jag har inte kopplat upp den till platt TV än så jag kan inte säga nått om bilden. Jag får ha den två månader och utvärdera ljudet först innan jag bestämmer mig bilden är sekundärt jag köpte den för ljudet i första hand. Bilden är säkert tillräckligt bra det tror jag säkert.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/18 :  10:57:54  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Är vad jag förstår ett bra pris för den, kul att den är bra ljudmässigt.
Hoppas den är bra bildmässigt också.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/03/18 :  22:58:42  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message  Reply
Välkommen i Marre-klubben, du lär inte bli besviken på bilden heller om den håller sig i närheten av 7600...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Johnsson
Member

67 Posts

Posted - 2007/04/23 :  21:34:41  Show Profile Send Johnsson a Private Message  Reply
BuffaloBengt
Nu när du har haft din spelare ett tag, är du nöjd med den? Är ljudet och bild bra? Har den några buggar tro? Jag undrar eftersom jag själv är på jakt efter en bra dvdspelare, men lyssnar mest på musik så den måste ju vara bra på det. Mina alternativ är Denon dvd 2930, pioneer 989i eller denna spelaren. Pioneer har man ju förstått efter tester mm. att den är bra, denon hade varit trevlig då jag sitter med en denon 3806 receiver tyvärr verkar denonen vara full av buggar vilket inte är så kul.

Jag lånar som sagt tråden lite men hoppas ingen blir sur för det.

/Daniel
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2007/04/25 :  21:16:59  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message  Reply
Jag är helt nöjd låter bättre än min gammla setup bilden kan jag inte utala mig om tycker själv att den är bra men har inte så mycket att jämföra med har en pioner 433h sen tidigare och bättre än den är den . Det finns så mycket instälningar när det gäller bild så jag har ine lagt ner någon tid på det använder den bara till att se hyr filmer och dvd-r som jäklas från datorn. Jag tycker att den är ett bra köp uppskatar framförallt att den är snabb när det gäller audio skivor och att den spelar alla skivor oavsett skick.

Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det
Go to Top of Page

Johnsson
Member

67 Posts

Posted - 2007/04/26 :  22:02:16  Show Profile Send Johnsson a Private Message  Reply
Det låter ju bra det. För mig är huvudsaken att den låter bra bilden lär ju inte vara kass från en sådan här spelare precis. Sedan är den ju ursnygg!! tycker jag i alla fall. Hade varit kul att läsa någon recension om denna spelare, men jag hittar tyvärr inga någonstans. Helt klart lutar det åt denna snart.

/Daniel
Go to Top of Page

JPT
Member

149 Posts

Posted - 2007/05/20 :  19:55:28  Show Profile Send JPT a Private Message  Reply
Marantz dvd-spelare i denna klass låter mycket bra. Några av de få som kan ersätta dedikerade cd-spelare i mellanklassanläggningar. det ska dock sägas att jag inte hört allt :), t.ex. ska onkyos lite dyrare spelare också ha grymt bra cd-ljud.

Själv gick jag på dv9600 till hembion istället för 7600. Eftersom jag kopplat bilden till en projje, ville jag ha ut det allras sista bildmässigt. Dv9600 spelade i mitt tycke trevligare (med pioneer ax10, northstar monoblock, samt B&W 805) än pioneer 989 som jag också hade hemma en vecka för provlyssning. Lite lugnare, aningen mörkare, mjukare klang och mer musikalisk tyckte jag jämfört med pioneeren, men den var också bra för pengen.

Bilden på dv9600 är grym, mättade naturliga färger och extremt få orenheter även med projje och 2 meter bild, och bilden är säkert i princip lika bra på 7001. Grattis!

Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52644

Edited by - JPT on 2007/05/20 20:01:05
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000