Author |
Topic |
DMGbg
Member
301 Posts |
Posted - 2008/08/07 : 16:42:49
|
ser att detta är en gammal tråd men chansar med ett inlägg. Eller rättare sagt en fråga. Hur ställer sig Mino i jämförelse med HFLS? |
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem. |
|
|
DMGbg
Member
301 Posts |
Posted - 2008/08/10 : 13:44:30
|
Ingen som vågar kommentera? |
Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2008/08/10 : 17:52:23
|
Det är nog få som har hört dem sida vid sida. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2008/08/14 : 13:59:58
|
Hejsan,
Bäst är självklart att lyssna och utvärdera själv! Men det gör sig inte alltid så lätt...
Jag har gjort filtret till HFLS-1 och uppenbarigen också till Mino (samt resten av den komplexa konstruktionen).
Mino och HFLS-1 har i mina öron en del gemensamt tack vare delningsfiltren som har snarlik topologi. Dock är HFLS-1 mer baskapabel i och med sitt större bas/mellanregisterelement och går litet djupare, men samtidigt är HFLS-1 lite mer laid back i mellanregistret.
Mino är ju tänkt att kunna gå med aktiv delning och basmoduler. Det är förklaringen till varför mellanregistret och diskanten är än höre prioriterat än hos HFLS-1 (vars bas är snäppet bättre).
Detta enligt mina öron.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Just Audio Magic
Semesterfirare
553 Posts |
Posted - 2009/01/20 : 12:48:13
|
Mino är klart väldigt snygga! Tyvärr har jag inte haft nöjet att lyssna på dessa eller ens sett de LIVE - Vilket jag gärna hade gjort. Vem vet, kanske utvärdering får ÅF?
|
Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !
www.justaudiomagic.se |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/01/20 : 13:34:52
|
Ja du vet vad jag har för mailadress, så är du intresserad av sammarbete så ser jag fram emot att ge dig information om hur vi går tillväga. Jag berättar vad jag har för förväntningar på dig som återförsäljare men också vilka krav jag ställer på mig själv som producent/tillverkare.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Just Audio Magic
Semesterfirare
553 Posts |
Posted - 2009/01/21 : 08:08:44
|
Sagt o gjort.. |
Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !
www.justaudiomagic.se |
|
|
Topic |
|