HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Veckans skiva: West End Girls - Goes Petshopping
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/21 :  19:00:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
West End Girls - Goes Petshopping




Label: Columbia
Bolag: SME
Mediatyp: CD
Katalognr: SME-8287677-4982

1. I'm not scared
2. Domino dancing
3. Suburbia
4. Rent
5. Shopping
6. You only tell me you love me when you're drunk
7. West end girls
8. Being boring
9. Love comes quickly
10. It's a sin
11. Jealousy




Som Pet Shop Boys fantast så har man hört många covers genom åren. Det
första i år som jag hörde nåt som imponerade på mig, det var som bubblare på Track-listan.

Isabelle Erkendahl & Rosanna Jirebeck har självklart PSB som stora insperations källor (konstigt vore väl annars)
Domino Dancning var den första singeln som skäpptes från albumet, den
följdes upp av "WestEndGirls" och "Surburbia"



Att tjejerna är populära i England går inte att ta miste på.
De flögs över till London för att vara med i en dokumentärfilm om PSB som släpptes i samband med bandets nya album "Fundamental" (Veckans skiva V.36)

När de första tonerna mötte mig, så blev jag först lite tveksam, kändes det här som PSB ?
Redan vid introt av Domino Dancing så kändes det bättre. Slingorna, svepen,panoreringar och basgångarna, ja det mesta fanns där.

Allt på ett litet annorlunda sett. Dock andades det PSB. Så är det "guld och gröna skogar" rakt igenom och rent av en klassisker ?
Det är nog att rida lite väl på framgångsvågen. Den svaghet som först märks av är att sången på en del låtar faller tillbaka och inte nåt igenom en massiva ljudbilden.



När det gäller låtval, så kan man ju alltid fråga sig vad som gör att vissa låtar kommer med och andra inte gör det.
Skulle aldrig ha kommit på att ta med "Jealousy" och "Im not scared",samt att 'missa' "So Hard".
Jag är personligen glad att "S-H-O-P-P-I-N-G" är med. Ett arrangemang som nästan är bättre än orginalet. Snyggtjobbat!

Man kan inte mer än att skratta åt den underbara titeln "You only tell me you love me when you're drunk" och tillhörade text (Nåt som de flesta säkert har erfarenhet av )


You only tell me you love me when you're drunk
What a performance tonight
Should I react or turn off the light?
Looks like you're picking a fight
in a blurring of wrong and right
But how your mood changes
You're a devil, now an angel
Suddenly subtle and solemn and silent as a monk
You only tell me you love me when you're drunk

It's better than nothing, I suppose
some doors have opened, others closed
but I couldn't see you exposed
to the horrors behind some of those
Somebody said: listen
don't you know what you're missing?
You should be kissing him
instead of dissing him like a punk
But you only tell me you love me when you're drunk
You only tell me you love me when you're drunk

All of my friends keep asking me
Why, oh, why
do you not say goodbye?
If you don't even try
you'll be sunk
'cause you only tell me you love me when you're drunk

What's the meaning
when you speak with so much feeling?
Is it over when you're sober?
Am I junk?
You only tell me you love me when you're drunk
You only tell me you love me when you're drunk



Hemsida: http://www.westendgirls.se/
Klipp från TV4: http://tv4.se/visa/klipp/?klipp=64411

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2006/11/21 :  21:34:20  Show Profile Send K-man a Private Message
Intressant att läsa!!!

Även jag är gammal (tja eller fortfarande)PSB-fantast och det är utan att man är lite skeptisk när man hör någon som ger sig på att deras låtar...men ibland blir det helt OK...jag brukar likna det vid kaffe som man får från automater...det kallas kaffe och kan vara helt ok att dricka som kaffesubstitut....fast kaffe...nej, det är det inte!

Denna skivan har jag inte hört mer än något spår ifrån, men jag får väl ta mig en lyssning...

Tack för hinten!



\\K-man
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2006/11/21 :  21:36:12  Show Profile Send K-man a Private Message
...hehee...kom just på att jag själv gjort några PSB-covers...så jag skall väl inte säga för mycket...

\\K-man
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/11/22 :  11:54:47  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag fyndade denna skiva beggad för 30spänn! Det är jag verkligen glad för! Det känns kul och fräscht att få höra de gamla klassikerna i nya versioner. Ibland kan covergrejer bli platt fall, men så icke här! Ibland får jag lite tATu-vibbar, men det är bara positivt i detta fall.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/22 :  14:35:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
30 spänn är ju ett fynd... kan dock tänka mig att den kommer att finnas till lågpris om ett tag, tyvärr.

Visst, de når inte hela vägen fram till en fulländad platta, men ett riktigt gott försök. Inget för att med allt för en PSB nörd

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2006/11/22 :  16:22:35  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag har för mig att Isabelles far är/var med i synthbandet Mobile Homes? Hon har att brås på i så fall!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/22 :  19:25:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Äppler faller inte så långt från trädet.
Ju mer jag lägger tid för plattan så växer den, som i de flesta fall...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000