lite bilder kommer här vi börjar med islags muttrar som limmas fast med epoxi lim sn i med kabel rg62 och retro kontakt sen i med lite provisorisk dämpning
Classe tog med sig sina "små" burkar till Time för en provsmakning.
Det skall tilläggas att filtret inte var avstämt till dessa burkar men det lät lovande.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
jo mats det är 400hz stereo labs med 2441 driver på och en 075,böt ut 075an mot 077 på andra lyssningen. cittro tog du bild på den uppstälningen också ?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Måste passa på och tacka Time för det utsökta käket!
kommer senare ronnie är pappaledig, lite klent med tid nu för snicking. 2445j ska jag ha i mitt horn det fyrkantiga ohmega det är time som spelar klarinett. ljudet kanske ni vill veta något om, dessa finns det mycket att hämta ur ännu stor pondus med dynamik och detaljer
Man ser ju inte klok ut, det måste vara nåt fel på kameran eller ? Jodå, det låter lovande men de här lådorna har inte de raka Edgars naturliga avrundning uppåt vid ca 800 Hz så vi får fundera ut någon annan filterlösning. Jag tänkte kanske en BiAmp med konding på ingången ( 6dB) och sedan en konding till på hornet och lika på basdelen ( RC mot jord i drivsteget)
De här hornen är skarpare än multicellhornen och man får en mer precis återgivning men kanske inte lika självklart mustiga. Lådan verkar inte ge ifrån sig något oljud och det verkar rätt tänkt med det runda bakstycket.
Ljudet blir mer ofärgat i midbasen men lite mindre drag i kaggarna blir det i direkt jämförelse med Edgar. Det lutar åt att den här lösningen blir kvar, ska bara försöka få Classe att göra ett par till...
Summan av det hela är att det är förbaskat skoj ! de spelar musik på ett fullskaligt sätt och man kan kanske dra jämförelser med JBLs Array
quote: Man ser ju inte klok ut, det måste vara nåt fel på kameran eller ?
Kameran ljuger aldrig.
Här kommer en bild som kan symbolisera ljudtrycket.
Kör med samma Tractrix på 2450, om man kan tåla emotionellt att man kopplar in en digital eq i systemet så kan man koppla ur diskanten. Har testat med 3 olika JBL diskanthorn och det blev klart bättre med 077 tills man kopplade ur dom, då blev det ljudbilden ännu mycket bättre och diskanten blev inte ett "eget" register längre då man lyssnade på musiken. Kan vara värt en test Time?
guru bara en klar och inga monterings plattor till 2445an än och så ville time lyssna på dessa o jämföra med edgar hornen. fostex tror jag time får rätta mig om jag har fel
Dina ser ut att vara perfekt storlek för mitt rum. Du har väl planerat serietillverkning?
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.